تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷
کد خبر : 22454

یوسف یوسفی

ذخیره‌سازی ۱۸۰هزار تن گندم در سیلوهای کارخانه شهید میرزا پور نکا در سال جاری

ذخیره‌سازی ۱۸۰هزار تن گندم در سیلوهای کارخانه شهید میرزا پور نکا در سال جاری
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران از امسال به‌عنوان یکی از بهترین سال‌های موجودی گندم یاد کرد و از ذخیره‌سازی ۱۸۰هزار تن گندم در سیلوهای کارخانه شهید میرزا پور نکا خبر داد.

به گزارش ریحان نیوز، تور رسانه ای اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران امروز یکشنبه ۲۰ اسفند ماه به مقصد کارخانه سیلوی شهید میرزاپور نکا برگزار شد.

در ابتدای برنامه بازدید از ورودی و آزمایشگاه انجام شد که حسن فلاح رئیس اداره ذخیره‌سازی سیلوی این کارخانه با اشاره به جزییاتی از مراحل تحویل گندم، با همکاری کارکنان مجموعه به تشریح نمونه‌برداری پرداخت.

به تاکید وی، کامیون‌هایی بارگیری می‌شوند که آزمایشگاه بارشان را تایید کند، در محوطه این کارخانه دو آزمایشگاه مستقر شده که کار سنجش گندم‌ها را از نظر رطوبت، گلوتن یا پروتئین گندم، آفت مفید و غیرمفید طبق استاندارد، ضدعفونی و موارد دیگر را برعهده دارد.

فلاح از قرص‌گذاری برای گندم‌های دارای آفت زنده خبر داد و تصریح کرد که محصولات تایید شده باسکول و ضمن انتقال به سیلوها ذخیره‌سازی می‌شوند.

در ادامه بازدید عباسعلی وفایی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران در جمع خبرنگاران قرار گرفت و از این کارخانه به‌عنوان بزرگترین مرکز استراتژی نکا و دومین مرکز امنیتی و استراتژی استان یاد کرد.

وی با اشاره به ورود و خروج سالیانه ۴۸۰هزار تن گندم در این کارخانه، از تلاش برای رفع مشکلات ترافیکی در جادههای اطراف سیلو شهید میرزاپور نکا خبر داد.

همچنین وفایی نژاد در بخش بارگیری و تخلیه سیلوها که از حفاظت تصویری با بیش از ۵۰ دوربین برخوردار است، تاکید کرد که این بخش مهمترین بخش از عملیات سیلو بوده که حمل و تخلیه کل گندم استان مازندران از دو مسیر ریلی و جاده‌ای در این منطقه انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران در حال حاضر دغدغه‌ها در بحث کیفیت گندم‌ها در استان برطرف شده است.

وی از امسال به‌عنوان یکی از بهترین سال‌های موجودی گندم یاد کرد و از ذخیره‌سازی ۱۸۰هزار تن گندم در این سیلوها خبر داد و اعلام کرد که طی دو سال گذشته رقم ۵۸۰هزار تن گندم را از کشورهای شمال حوزه خزر وارد شد که نشانه این است که می‌توانیم از قابلیت و ظرفیت‌های استان همچون انتقال دریامحور استفاده کنیم.

در بخش دیگری از بازدید، خبرنگاران وارد محوطه ای شدند که به تاکید وفایی‌نژاد مکانی برای پیاده‌سازی برنامه احداث مخازن برای سیلوهای روغن است.

به گفته وفایی نژاد طرح اولیه این کار تدوین و مجوز ۲۵هزار تن مخازن برای سیلوهای روغن اخذ شد، برآورد اولیه و خاک‌شناسی، منابع داخلی جی تی سی و موارد دیگر انجام شد و اجرای این طرح به ایجاد ده‌ها پروژه خواهد شد.

وفایی نژاد با اعلام اینکه ۱۳ واحد روغن‌کشی در مازندران داریم نیاز بالایی به روغن خام دارند که ما می‌توانیم تولیدکننده باشیم، مسئولان استان باید در این زمینه حمایت کنند، همچنین بخش خصوصی باید اطمینان کند که واردات کالا از شمال می‌تواند صورت بگیرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با بیان اینکه
در مازندران فرصت بی‌نظیری برای دور زدن تحریم‌ها و تهدیدها فراهم است، مازندران می‌تواند مرکز ثقل تامین کالاهای اساسی باشد.

در ادامه برنامه بازدید از انبار شکر انجام شد و اعلام کردند که برای برای تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان ۸۰۰هزار تن شکر برای مصرف خانوار توزیع خواهد شد.

مرحله بعدی بازدید از نبض سیلو یعنی اتاق مانیتورینگ بود و بعد از آن خبرنگاران پذیرایی شدند و بازدید به پایان رسید.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.