تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴
کد خبر : 21745

سکینه مریخ

نهضت وقف رضوی در جامعه نهادینه شود

نهضت وقف رضوی در جامعه نهادینه شود
مدیر توسعه وقف و مشارکت های اجتماعی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی گفت:باید نهضت وقف رضوی را در جامعه راه‌اندازی کنیم و همه مردم به نوعی واقفین حرم امام رضا (ع) شوند.

به گزارش خبرنگار ریحان نیوز، حجت الاسلام عبدالرضا اصغری در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران با بیان اینکه وقف یکی از سنت‌های اصیل دینی و انسانی است اظهار داشت: وقف سنت حسنه ای است که برکات مادی و معنوی فراوانی برای واقفان خیر اندیش دارد و هدف واقفین حفظ اصل مال به نام امام رضا(ع) در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی ،علم و فناوری،سلامت، عمرانی و خدماتی است.

وی با بیان اينکه عشق و ارادت مردم به اهل بیت(ع) خاصه امام رضا(ع) موجب شد تا از دیرباز تا کنون اموال و دارایی فراوانی وقف بارگاه منور حضرت رضا (ع) گردد افزود:وقف فرصتی برای ماندگار شدن است و اسامی افراد واقف در لیست واقفین رضوی قرار می گیرد .

اصغری تاکید کرد: وقف؛ از مردم، به نام امام رضا(ع) و برای مردم است و مردم بدانند موقوفات قابل هبه،بخشش و فروش نیست و در این زمینه ،تمام اسنادی که قبل از انقلاب تحت عنوان اصلاحات اراضی موقوفات را به مردم دادند باطل است و باید به موقوفات برگردد.

مدیر توسعه وقف و مشارکت های اجتماعی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی با بیان اینکه همه می توانند واقف رضوی باشند ادامه داد:افزایش کمی و کیفی وقف نشان دهنده عشق واقعی مردم به اهل بیت و امام رضا(ع) است که باید با تبیین و ترویج وقف، نهضت وقف رضوی را در دستور کار قرار دهیم.

این مسئول گفت: قلمرو وقف در زمینه مال غیر منقول و مال منقول گسترش یافت تا مردم به جای زائر واقف باشند و نامشان همیشه تاریخ ماندگار شود.

به گفته وی فردا چهارم بهمن همایش منطقه ای تکریم واقفین با حضور واقفین ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ از استان‌های شمالی مازندران،گلستان و گیلان در سالن باشگاه برق ساری برگزار می شود.

توسعه فرهنگ وقف از ماندگارترین اقدام رسانه‌هاست

محمداسماعیل امامزاده مدیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران نیز گفت: امام رضا(ع) ملجاء و پناهگاه همه مردم است و خدمت به زائران توفیق بزرگی برای خدام حرم رضوی است.

وی افزود: همه افراد جامعه در راستای تحقق فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنند که در این راستا یکی از ماندگار ترین اقدام رسانه ها توسعه فرهنگ وقف است.

وی با بیان اینکه بهترین الگو و سرمشق برای زندگی، سیره علمی و عملی ائمه اطهار(ع) است، افزود: امروز باید تلاش کرد که فرهنگ و سیره ائمه اطهار(ع) در بین آحاد جامعه به ویژه نسل جوان به درستی تبیین و نهادینه شود.

گفتنی است که ۱۶هزار خادمیار در ۸۱۰ کانون استان مشغول فعالیت هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.