تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
کد خبر : 21685

سکینه مریخ

اجرای ۳۷ کاروان سلامت با مشارکت داوطلبان هلال احمرمازندران

اجرای ۳۷ کاروان سلامت با مشارکت داوطلبان هلال احمرمازندران
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: در ۹ ماه گذشته ۳۱ پروژه داوطلبی و ۳۷ کاروان سلامت با مشارکت داوطلبان این جمعیت در مناطق کم برخوردار استان اجرا شد.

به گزارش سایت خبری ریحان نیوز ، غلامعلی فخاری افزود: اجرای برنامه نذر خدمت در ۳ حوزه حمایتی و کارآفرینی، سلامت محور و توانمند سازی به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، برپایی ۱۰۴ چادر سلامت، انجام ۲۸۵ فعالیت داوطلبی، اهدای یک میلیون واحد خون، توزیع ۲۰۰۰ سبد معیشتی، ۳۲۷ بسته آموزشی و جمع آوری بیش از ۹ میلیارد ریال کمک نقدی برای مردم بی دفاع غزه و همچنین زلزله زدگان افغانستان از دیگر خدمات داوطلبان هلال احمرمازندران در ۹ ماهه گذشته بود.
وی همچنین گفت:در اجرای طرح سخا مددجویی نیز به ۹۳۵ نفر مددجو بیش از ۲۰ میلیاردریال مساعدت دارویی، درمان و بستری ارائه شد.
فخاری تصریح کرد: داوطلبان به عنوان ظرفیت عظیم و بی نظیری که از متن جامعه می‌جوشد می‌تواند گره گشای بسیاری از چالش‌ها و مشکلات باشند.
وی نقش و تاثیرگذاری داوطلبان را در جمعیت هلال احمر، نقشی سازنده، معنوی، امیدبخش و گره گشا توصیف کرد و افزود: تجربه ثابت کرده است در مواقع بحران و اضطرار هر جا که دست یاری به سوی داوطلبان دراز کردیم، حماسه‌ای عظیم از مودت و هم افزایی و مشارکت شورانگیز داوطلبان را شاهد بودیم.
وی خاطرنشان کرد:به اعتقاد من خط پایانی برای مهرورزی و ایثار و از خودگذشتگی داوطلبان نیک سیرت و نیک اندیش نمی‌توان متصور بود و باید صمیمانه از همت و عزم وافر آنان سپاسگزاری نماییم.
فخاری همچنین با تاکید بر ضرورت ایجاد شبکه‌های داوطلبی متشکل از اقشار مختلف جامعه با تخصص‌های گوناگون گفت: نگاه ما به داوطلبان باید نگاهی راهبردی و منطبق بر سلایق و تمایلات آحاد مردم باشد.
وی افزود:نقش آفرینی و مشارکت داوطلبان هرگز نباید در کمک‌های نقدی و غیرنقدی تعریف شود بلکه نگاه نرم افزارانه و ترویج فرهنگ داوطلبی با هدف الگوسازی و مشارکت بیشتر و تعهد آحاد جامعه به پذیرش نقش‌های محتلف اجتماعی باید محور برنامه‌های ما برای استفاده بهینه از ظرفیت عظیم داوطلبان باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.