تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
کد خبر : 21479

سکینه مریخ

ساخت دومین خوابگاه متاهلی در دانشگاه مازندران

ساخت دومین خوابگاه متاهلی در دانشگاه مازندران
کلنگ دومین خوابگاه متاهلی دانشگاه مازندران در بابلسر به زمین زده شد.

به گزارش سایت خبری ریحان نیوز، آیین کلنگ‌زنی دومین بلوک طرح مجمتع خوابگاه متاهلان دانشگاه برگزار شد.
رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در این آیین با اشاره به عملکرد مثبت مجلس شورای اسلامی در تصویب قانون حمایت از جوانی جمعیت و ایجاد مشوق‌های لازم از سوی دولت و مجلس، گفت: همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید در مسیر تحقق این مهم گام بردارند و از هیچ اقدامی فروگذار نکنند.
گنجی با اعلام خبر تجهیز کامل خوابگاه‌های متاهلین در کنار کمک به ساخت آن، افزود: سعی خواهیم کرد تا دغدغه دانشجویان را در زمینه تشکیل خانوده و فرزندآوری و هم‌چنین پرداخت به امر تحصیل در کمال آرامش برطرف سازیم تا سهمی هم در تحقق منویات مقام معظم رهبری و پیاده‌سازی قانون جوانی جمعیت داشته باشیم.
رییس دانشگاه مازندران نیز در این آیین با اشاره به فقدان خوابگاه متاهلی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین موانع تحقق قانون جوانی جمعیت در دانشگاه‎ها، گفت: در برنامه تحولی دولت سیزدهم، این موضوع به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان، پیش‌بینی شده و در دستور کار قرار گرفته است.
حشمت‌اله علی‌نژاد اجرای این پروژه‌ها را گامی در جهت رفع دغدغه دانشجویان متاهل در زمان تحصیل دانست و افزود: امیدواریم این اقدامات با همراهی همه مسئولان به‌ویژه صندوق رفاه دانشجویان و نهاد‌های مرتبط، هرچه زودتر به سرانجام برسد و شاهد گسترش آن در آینده نزدیک باشیم.
مدیر فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه هم به ارایه توضیحات فنی در خصوص این پروژه پرداخت و گفت: دومین بلوک خوابگاه متاهلان دانشگاه مازندران در فضایی به مساحت ۲۲۰۰ مترمربع و با ۳ طبقه و ۳۰ واحد ساخته خواهد شد و بر اساس پیش‌بینی انجام شده، تا ۱۸ ماه آینده با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی از محل درآمد‌های اختصاصی دانشگاه و بودجه مصوب ریاست جمهوری در طرح جوانی جمعیت به بهره‌برداری خواهد رسید.
مجید حق‌پناه افزود: بلوک اول خوابگاه متاهلان دانشگاه مازندران نیز در مجاورت خوابگاه حضرت زینب (س) به مساحت ۲۲۰۰ متر مربع و با ۳ طبقه و ۳۰ واحد با مساحت ۵۵ متر مربع خالص بدون در نظر گرفتن مشاعات و مطابق نقشه‌های تیپ دو وزارت علوم، تا ۱۸ ماه آینده در صورت وجود اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی، به بهره‌برداری خواهد رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.