تاریخ انتشار : شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
کد خبر : 21467

عطیه رستخیز

۱۵ هزار هکتار از مزارع بابل زیر کشت نباتات علوفه‌ای

۱۵ هزار هکتار از مزارع بابل زیر کشت نباتات علوفه‌ای
مدیر جهادکشاورزی بابل گفت: ۱۵ هزار هکتار از مزارع بابل زیر کشت نباتات علوفه‌ای قرار گرفت.

به گزارش سایت خبری ریحان نیوز، مدیر جهادکشاورزی بابل گفت: ۱۵ هزار هکتار علوفه برای توسعه کشت نباتات علوفه‌ای و تامین بخشی از علوفه مورد نیاز دامداری‌ها در زمین‌های زراعی این شهرستان کشت شد.
آهنگری افزود: با تلاش کارشناسان مدیریت و مراکز ۹گانه کشت نباتات علوفه‌ای شامل شبدر، جو، ترتیکاله، کشت مخلوط علوفه در مزارع این شهرستان انجام شد.
او گفت: سطح کشت شبدر (۱۲ هزار و ۴۷۵هکتار) نسبت به سایر علوفه‌ها بالاتر بوده و زراعتی است که در آب و هوای مرطوب شمال کشور و در سطح وسیعی از شالیزار‌های شهرستان توسعه یافته و تولید بالایی دارد.
آهنگری از مزایای کشت علوفه را، دوره‌ی رشد کوتاه، حفظ و استفاده از بقایای محصولات کشاورزی، تهیه سیلاژ، تقویت و حاصلخیزی خاک، افزایش مواد آلی خاک کشاورزی، کاهش آفت ساقه خوار برنج، نیاز کمتر به هزینه و نیروی انسانی، عدم نیاز به آبیاری، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد کشاورزی، جلوگیری از بیکاری فصلی روستائیان، افزایش تولیدات دامی برشمرد.
مدیر جهادکشاورزی بابل افزود: با توجه به سطح ۴۷ هزار هکتاری شالیزار این شهرستان، ظرفیت بالایی در کشت علوفه زمستانه دارد که اکنون مکانیزاسیون کاشت، داشت، برداشت و بسته بندی، نیاز اساسی توسعه کشت علوفه شهرستان است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.