تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۵۵
کد خبر : 21342

یوسف یوسفی

جزییاتی از پروژه‌هایی که توسط شهرداری نکا 6ماهه به اتمام می‌رسند

جزییاتی از پروژه‌هایی که توسط شهرداری نکا 6ماهه به اتمام می‌رسند
شهردار نکا از تکمیل پارک جنگلی قرمرض مدت ۶ ماه با هزینه ۱۷ میلیارد تومان و ساماندهی غسالخانه‌ای که باعث نارضایتی مردم شده بود در مدت ۶ ماه و با هزینه ۴ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش ریحان نیوز، موسی خلیلی شهردار نکا در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه به شناسایی مشکلات و معضلات شهرنکا پرداخت و افزود : برنامه‌ریزی در جهت رفع مشکلات و تدوین سند چشم انداز برنامه ۵ ساله و ۱۰ ساله شهرستان را در دستور کار خود قرار دادیم و اهداف اصلی ما تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تعریف پروژه‌های جدید و تکمیل آنها می‌باشد.

وی ضمن تشریح از مهم‌ترین پروژه‌های شهری نکا با اشاره به تکمیل پارک جنگلی قرمرض ، اظهار داشت: این پروژه تفریحی، توریستی و گردشگری تقریباً ۶ سال بعد از اخذ مجوز به صورت نیمه تعطیل رها شده بود که توانستیم آن را در مدت ۶ ماه با هزینه ۱۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار نکا در خصوص پارک جنگلی کوهسار کنده می گویید : در یک اقدام بی‌نظیر توانستیم مجوز این پارک را به مساحت ۳۲ هکتار در یک اقدام بی نظیر بگیریم و به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای احداث این تفرجگاه جنگلی در این منطقه هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده جهت تعریف پروژه‌های رودکناری در نکا، بیان داشت : بعد از سیل سال ۷۸ هیچ اقدامی در حوزه رودخانه نکارود انجام نشد و توانستیم با انجام مطالعات مهندسی تهدید ها و خطرات آن را شناسنایی و به فرصت تبدیل کرده ایم . حریم رودخانه نکارود را به طول ۴ کیلومتر که از کمربند میانی شهری عبور میکند برای آن برنامه ریزی کرده ، از آزادسازی محور گرفته تا احداث پارک بوستان شهدای گمنام، سد لاستیکی و پارک ملت و پروژه ای که در حال حاضر یکی از پروژه های بزرگ شهرداری های استان باشد . آزاد سازی دو کیلومتری از ابتدای کمربندی تا مرکز شهر و به مساحت ۱۸۰ هکتار اراضی در بستر حریم رودخانه ها ساماندهی شده است و رمپ ورود و خروج تاریح خواهد شد.

شهردار نکا در خصوص پل چهارم (پل شورا) بیان کرد: این پل در محور رودخانه به طول ۵۲ متر و عرض ۱۲ متر ساحل شمال را به ساحل جنوب وصل می‌کند که در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در بهمن ماه سال جاری افتتاح و با بهره‌برداری از آن بخش مهمی از مشکل ترافیکی شهر حل شود .

این مسئول ادامه داد: با توجه به غسالخانه‌ای که باعث نارضایتی مردم شده بود، توانستیم این پروژه را در مدت ۶ ماه و با هزینه ۴ میلیارد تومان ساماندهی کرده و ساماندهی قبور، فازبندی ، مبلمان ، احداث فضای غسالخانه و سالن پزشکی قانونی از جمله موارد این طرح می باشد .

وی اعلام کرد: در این طرح که بیش از ۲۰ سال بر زمین مانده بود توانستیم با آزادسازی ۳هزار متر مربع آزادسازی و هزینه ای بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان محور توسعه را به شرق شهر انتقال بدهیم و این طرح کمتر از ۱۰۰ روز به طول انجامید و آزاد سازی آن مشکلات متعددی را در بر داشت و بعضی از املاک را در پروژه بازآفرینی شهرستان قرار دادیم .

خلیلی یادآور شد: احداث پل چهارم در محور رودخانه با ۵۲ متر طول و ۱۲ متر عرض که ساحل شمال را به ساحل جنوب وصل میکند و در سال جاری تکمیل خواهد شد .

شهرداری نکا بودجه شهرداری را از ۳۵ میلیارد را به ۱۸۵ میلیاردی تبدیل کرد و گفت : تاکنون در تحقق درصد بودجه طبق برنامه پیش رفته ایم و با توجه به پیش بینی تحقق کامل بودجه قبل از پایان سال و پیشنهاد متمم بودجه ۲۵۰ میلیارد تومانی به شورای شهر ارسال خواهد شد .

این مسئول با اشاره به اقدامات در محور عمرانی شهر ساماندهی مبادی ورودی ها شهر گفت : ۵۰ درصد آن انجام شده است و با اعتبار تامین غیر تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد و بازدید کارشناسان از محور شرق بازدید شد و زیرگذری به طول ۱۸۰ متر محور درون شهری را برون شهری متصل خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان نکا اتفاقات خوبی افتاده است، عنوان کرد: با توجه به ثبت نام ۷هزارو ۳۰۰ نفری متقاضیان در حوزه مسکن، سهمیه نکا ۴هزار واحد مسکونی بوده که در سال اول برای هزار واحد مسکونی برابر سیاست های کلان دولت ، شخص استاندار این پروژه بازدید و شهرداری نهایت همکاری را برای صدور پروانه‌های این مجموعه داشته است.

خلیلی در ادامه در حوزه خدمات حوزه شهری در این شهرستان اشاره کرد و افزود: در هر دوره برنامه‌های مناسبتی مانند اجرای طرح خدمات محله به محله، طرح علمداران خدمت، طرح بوی ماه مدرسه و طرح‌های متناسب هر فصل در حال اجرا می‌باشد که رضایت عموم شهروندان را در محلات در پی داشته است و در حوزه فرهنگی کتابی با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر و دو نویسنده این شهرستان تهیه و تدوین شد و در بخش ایثارگری با توجه به ابلاغ قانون تبدیل وضعیت ایثارگران به شهرداری‌ها، تقریباً ۹۵ درصد از پرسنلی که در حوزه ایثارگری فعالیت دارند تبدیل وضعیت شدند.

شهردار نکا در پایان با اشاره به اجرای ۵۰ کیلومتر زیر ساخت مسیر فیبر نوری در شهرستان نکا بیان کرد: شهرداری اجرای فیبر نوری را جزو پروژه‌های اجرایی خود قرار داده و انشاالله از سال آینده بهره‌برداری اینترنت پرسرعت برای شهروندان نکایی خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.