تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۷:۱۹
کد خبر : 21321

سکینه مریخ

کاهش فرایند تشکیل پرونده ثبتی برای املاک روستایی در مازندران

کاهش فرایند تشکیل پرونده ثبتی برای املاک روستایی در مازندران
مدیرکل بنیاد مسکن مازندران در نشست هم اندیشی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان درفرمانداری شهرستان آمل با حضور روسای ادارات ثبت شهرستان‌های این دو اداره، از کاهش فرایند تشکیل پرونده توسط این اداره کل برای املاک روستایی تا صدورنهایی برگه سند توسط ثبت اسناد و املاک خبر داد.

به گزارش ریحان نیوز، علی اصغرآسمانی مقدم گفت: اکنون از ابتدای تهیه تشکیل پرونده املاک در محدوده بافت قانونی شهر‌های کمتر از ۲۵ هزار نفر و روستا‌ها که به عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است تا ارسال پرونده به ثبت اسناد واملاک شهرستان‌ها مشمول فرایند زمانی می‌شد که با برگزاری نشست هم اندیشی میان مدیرکل، معاونان و مدیران ثبت اسناد واملاک شهرستان‌های مازندران، زمان رسیدگی، بازدید وصدورسند مالکیت تسریع وکوتاه‌تر خواهد شد.

وی افزود: به مدیران ادارات بنیادمسکن انقلاب اسلامی درشهر‌های استان نیز تا پایان آذرماه امسال فرصت داده شد تا پرونده‌های شناسایی شده برای صدور سند املاک تحویل اداره ثبت اسناد واملاک شهر‌ها شود.

آسمانی مقدم خاطرنشان کرد: دراین نشست برای اداره ثبت اسنادواملاک شهرستان‌ها نیز تا ۲۰ بهمن زمان تعیین شد تا پرونده‌های دریافتی از ادارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهر‌ها برای رسیدگی تا صدورنهایی سند مالکیت درشهر‌های بالای ۲۵ هزارنفر و روستا‌های استان اقدام کنند.

۹۸۰۰ فقره سند مالکیت سهمیه امسال مازندران

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی مازندران، همچنین به سهمیه ابلاغی امسال به این اداره کل برای صدورسند مالکیت املاک در روستا‌ها وشهر‌های کمتر از ۲۵ هزار نفر اشاره کرد وگفت: برای امسال ( ۱۴۰۲ ) حدود ۹ هزار و ۸۰۰ فقره سند مالکیت شهری وروستایی تعیین شد که از ابتدای امسال تاکنون حدود ۵ هزار سند مالکیت قطعی به مالکان تحویل شده است.

آسمانی مقدم به تاکید مهم دیگری که دراین نشست مطرح وتصویب شده بود اشاره کرد و افزود: از مدیران اداره بنیادمسکن انقلاب اسلامی وهمچنین ثبت اسناد واملاک نیز خواسته شد تا در ماه‌های پایانی سال، با اضافه کاری بیشتر عقب ماندگی برخی شهرستان‌ها را پوشش دهند تا حداقل به سهمیه ابلاغی در صدور سند مالکیت نزدیکتر شود.

وی یادآورشد، برخی شهر‌های استان نیز در زمینه صدور سند‌های مالکیت درحوزه روستایی عملکرد قابل قبولی داشتند که بیشتر از تعهد تعیین شده و ابلاغی عمل کردند.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی مازندران، برگزاری نشست هم اندیشی مدیران این اداره کل با مدیران ثبت اسناد واملاک استان را کارگشا وبرای شتاب بخشیدن در روند صدورسند املاک روستایی مهم اعلام کرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.