تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴
کد خبر : 21336

سکینه مریخ

صرف هزینه ۳۵۰ میلیارد ریالی برای بیماران خاص در مازندران

صرف هزینه ۳۵۰ میلیارد ریالی برای بیماران خاص در مازندران
سرپرست اداره کل بیمه سلامت مازندران گفت: از آبان ماه سال ۱۴۰۱ تا پایان مهر ماه ۱۴۰۲ تعداد ۵ هزار و ۲۹۲ پرونده مربوط به بیماران خاص، نادر و صعب العلاج دریافت، رسیدگی و تأیید شد و در همین راستا بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش ریحان نیوز، دکتر حسین جلاهی افزود: ۴۳ درصد جمعیت استان مازندران تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ۳۳ درصد از جمعیت استان (۷۶ درصد از بیمه شدگان سلامت) به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

او گفت: هزینه‌های درمانی بیماران صعب‌العلاج، نادر و خاص تا سقف ۹۰ درصد و تا سقف ۵۰ میلیون تومان در سال پرداخت می‌شود که مسئولیت پذیرش اسناد بیماران مربوط به تأمین اجتماعی و رسیدگی آن، با تامین اجتماعی است.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت مازندران اظهار داشت: در بحث اقلام دارویی به یک‌هزار و ۳۸۵ قلم دارو ارز ترجیحی تعلق می‌گیرد که از این تعداد یک‌هزار و یک قلم دارو علاوه بر ارز ترجیحی از بحث بیمه استفاده می‌کنند و ۳۸۴ قلم دارو فقط ارز ترجیحی تعلق می‌گیرد.

دکتر جلاهی افزود: در کل استان از آبان ماه سال ۱۴۰۱ تا پایان مهر ماه امسال تعداد ۵ هزار و ۲۹۲ پرونده مربوط به بیماران خاص، نادر و صعب العلاج دریافت، رسیدگی و تأیید شد و در همین راستا بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

او با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع روستایی در مازندران اعلام کرد: سرانه برای بیمه‌شدگان روستایی و شهر‌های زیر۲۰ هزار نفر توسط سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود و مردم باید بدانند ۹۰ درصد هزینه‌های درمانی رایگان است.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت مازندران گفت: مردم به پزشک خانواده مراجعه کنند؛ به این دلیل که پزشکان خانواده به عنوان صف اول حوزه سلامت، از اطلاعات سلامت جمعیت تحت پوشش آگاهی کامل دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.