تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲
کد خبر : 21191

یوسف یوسفی

آغاز اجرای طرح پایش فشار خون و دیابت از ۲۰ آبان ماه

آغاز اجرای طرح پایش فشار خون و دیابت از ۲۰ آبان ماه
معاون بهداشتی دانشگاه علم پزشکی مازندران با اشاره به آغاز اجرای طرح پایش فشار خون و دیابت از ۲۰ آبان گفت: تاکنون ۲۶۵۰ نفر مبتلا به دیابت و فشار خون در این طرح شناسایی شدند که از بیماری خود آگاه نبودند.

به گزارش ریحان نیوز، دکتر علی پور با اشاره به ادامه اجرای طرح پایش دیابت و فشار خون تا ۱۵ آذر افزود: همه افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند با مراجعه به خانه‌های بهداشت روستاها، پزشکان خانواده و مراکز بهداشت در سراسر استان در این طرح شرکت کنند.

او با بیان اینکه ۷۰ درصد مازندرانی‌ها چاقی یا اضافه وزن و ۵۰ درصد هم کم تحرکی دارند گفت: جامعه هدف این طرح، بیش از ۲ میلیون نفر هستند که آماده پذیرش و پایش سلامت آن‌ها هستیم.

دکتر علی پور تاکید کرد: خدمات پزشکی این طرح در هر دو مرحله شناسایی و آزمایشگاهی و پزشکی، رایگان است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران همچنین با بیان اینکه سامانه myhehr.ir نیز برای پیگیری آخرین وضعیت پرونده پزشکی افراد فعالیت دارد افزود: بر اساس ارزیابی‌های افراد ۳۰ سال به بالا در مازندران، حدود ۲۰ درصد مبتلا به دیابت و ۳۷ درصد مبتلا به فشار خون هستند در حالی که میانگین ابتلا به این بیماری‌ها در کشور به ترتیب ۱۴ و ۳۲ درصد است.

او پیش بینی کرد: حدود ۸۰ هزار مبتلا به دیابت در مازندران زندگی می‌کنند که از بیماری خود آگاه نیستند.

به گفته علی پور نخستین عامل مرگ و میر در مازندران، بیماری‌های قلبی و عروقی است که عامل اصلی بروز آن، فشار خون و چاقی است./صداوسیما

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.