تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸
کد خبر : 21129

سکینه مریخ

تلفات مسمومیت با گاز در مازندران ۸۹درصد افزایش پیدا کرد

تلفات مسمومیت با گاز در مازندران ۸۹درصد افزایش پیدا کرد
مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت : در هفت ماه سال جاری آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۸۹ درصدی داشت.

به گزارش ریحان نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، دکتر عباسی ضمن هشدار به هموطنان در نحوه استفاده از وسایل گاز سوز تصریح کرد : درهفت ماهه امسال 17 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان جان خود را از دست دادند که از این تعداد 15 نفر مرد و ما بقی زن بودند.

بر اساس آمار نوشهر با 4 ، آمل و نور هر کدام با 3 ،سیمرغ با 2 و به ترتیب بیشترین و شهرستان های رامسر ، تنکابن ، چالوس ، قائمشهر و ساری هر کدام با یک فوتی کمترین فوتی گزارش شده است.

فروردین با 5 ، اردیبهشت و تیر با 3 ، خرداد ، مرداد و مهر ماه با 2 به ترتیب بیشترین آمار منوکسید کربن را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با تأکید بر ارتباط مستقیم تغییرات جوی و افزایش مرگ و میز ناشی از گازگرفتگی، تصریح کرد : تغییرات ناگهانی جوی مانند کاهش دما، بارش های پیش بینی نشده و عدم آمادگی هموطنان برای استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد ارتباط مستقیم با افزایش آمار مرگ و میر با این کشنده خاموش دارد از هموطنان درخواست کرد با رعایت نکات ایمنی و توصیه های ارائه شده مانع از وقوع مخاطرات جانی و حوادث تلخ برای خود و عزیزانشان شوند.

بهترین راهکار در هنگام برخور با بیمار مسموم با گاز منوکسید کربن خارج کردن مصدوم از محیط حادثه است. بلافاصله باید بیمار را در هوای آزاد و در معرض اکسیژن قرار داده و سریعا وی را به اولین مرکز درمانی رساند. باز کردن پنجره‌ها و ایجاد تهویه در محیط از مسمومیت سایر افراد جلوگیری خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.