تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
کد خبر : 20954

فاطمه مریخ

نخستین عمل جراحی هرنی با دستگاه لاپاراسکوپی در نکا

نخستین عمل جراحی هرنی با دستگاه لاپاراسکوپی در نکا
نخستین عمل جراحی هرنی با دستگاه لاپاراسکوپی در شرق استان، با موفقیت در بیمارستان بوعلی نکا انجام شد.

به گزارش ریحان نیوز بیمارستان بوعلی نکا به عنوان نخستین بیمارستان دولتی در شرق مازندران، نخستین عمل جراحی هرنی با دستگاه لاپاراسکوبی را با موفقیت بر روی بیمار انجام داد

برای نخستین بار در بیمارستان‌های دولتی و ملکی تامین اجتماعی شرق مازندران، عمل جراحی هرنی(فتق) اینگوینال دوطرفه با مش‌گذاری به روش لاپاراسکوپی با موفقیت در بیمارستان بوعلی نکا انجام شد.

رییس بیمارستان بوعلی نکا گفت: با هماهنگی‌های بعمل آمده با مدیریت درمان استان مازندران و به منظور سرعت بخشیدن به بهبود بیماران فتق شکمی، عمل جراحی فتق شکمی به روش لاپاراسکوپی از ۱۳ آبان ۱۴۰۲ در بیمارستان بوعلی نکا انجام می‌شود.

دکتر علیرضا یزدانی افزود: این عمل جراحی موفقیت‌آمیز توسط دکتر شیدا عابدی نژاد و دکتر علیرضا مرادی متخصص جراحی عمومی و با همکاری دکتر موسوی متخصص بیهوشی و کارکنان پرتلاش اتاق عمل در بیمارستان بوعلی نکا انجام شد.

دکتر علیرضا مرادی متخصص جراح عمومی هم گفت: عمل فتق با لاپاراسکوپی به عنوان یک جراحی کم تهاجمی و سریع شناخته می‌شود. در این روش، جراح با استفاده از دستگاه لاپاراسکوپ و دوربین آن، با ایجاد ۳ حفره کوچک روی شکم، به درمان و ترمیم فتق شکمی با استفاده از لاپاراسکوپی می‌پردازد. این روش نسبت به جراحی‌های سنتی بهبودی سریعتر داشته و درد کمتری را نیز به همراه خواهد داشت و بیمار با سرعت بیشتری به فعالیت‌های روزمره خود باز می‌گردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.