تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵
کد خبر : 20871

سکینه مریخ

کارزار رسانه‌ای استانی پیشگیری از اعتیاد در مازندران

کارزار رسانه‌ای استانی پیشگیری از اعتیاد در مازندران
مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به کارزار رسانه‌ای استانی پیشگیری از اعتیاد با شعار (آیا دوست فرزندت را میشناسی؟) در اسفند پارسال، گفت: بهزیستی استان در نوروز امسال در مبادی ورودی و خروجی شهر‌ها با برپایی کمپین‌های نوروزی اقدام به اطلاع رسانی و آگاه‌سازی اهداف طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در سطح وسیعی برای شهروندان و مسافران کرده است.

به گزارش ریحان نیوز، دکتر بریمانی از آغاز اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد همزمان با سراسر کشور در استان مازندران خبرداد و افزود: این کارزار از دوم آبان آغاز شده است و تا ۱۵ آبان ماه ادامه دارد.

او ادامه داد: این طرح به موضوع‌های “آیا می‌دانی الان فرزندت کجاست؟ ” جهت آگاهسازی و حساس سازی والدین با همکاری همه ادارات و نهاد‌های ذیربط در حال اجرا است.

دکتر بریمانی نقش نهاد خانواده در پیشگیری و درمان اعتیاد را مهم برشمرد و گفت: هرچقدر خانواده‌ها از آسیب‌های اجتماعی اطلاعات و درک بیشتری داشته باشند، می‌توانند فرزندان خود را از موضوعات آسیب مانند اعتیاد دور کنند و کاهش بروز موجب کنترل و کاهش شیوع آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به شیوه تعامل موثر خانواده‌ها با فرزندان جهت پیشگیری از روی آوردن آنان به انواع مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی، افزود: ایجاد عزت نفس در فرزندان، گسترش فضای همدلی در خانواده، آگاهی خانواده‌ها از رفت و آمد فرزندان و آموزش مهارت نه گفتن از عوامل پیشگیرانه روی آوردن نوجوانان به اعتیاد است.

او با بیان اینکه اعتیاد یک بیماری مزمن و عود شونده است، گفت: درمان اعتیاد، فرآیندی تدریجی و مزمن دارد و در طول دوره درمان، این بیماری ممکن است بار‌ها عود کند بنابراین باید پیشگیری را مقدم بر درمان بدانیم و این امر مستلزم آگاهی خانواده هاو تلاش همه نهاد‌های اجتماعی و فرهنگی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.