تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲
کد خبر : 20868

یوسف یوسفی

اجرای طرح جهش و تولید ۱۳ هزار مسکن روستایی در مازندران

اجرای طرح جهش و تولید ۱۳ هزار مسکن روستایی در مازندران
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران به اجرای طرح جهش تولید ۱۳ هزار مسکن روستایی از سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۹ هزار واحد مسکن روستایی به مرحله بهره‌برداری و تکمیل رسیده است. ‎

به گزارش ریحان نیوز، علی‌اصغر آسمانی‌مقدم، افزود براساس سرشماری انجام شده تعداد ۳ هزار و ۶۷۱ روستا داریم که در این بین روستا‌های بالای ۲۰ خانوار ۲ هزار و ۴۵۶ روستاست که برای همه طرح هادی تهیه شود.

او با بیان اینکه همه روستا‌های مازندران دارای طرح هادی روستایی هستند، گفت: تعداد طرح‌های بازنگری شده یک‌هزار و ۱۷۱ روستاست که طرح ۱۰ درصدی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار باید بازنگری شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران، ادامه داد: چهار روستای وزوار گلوگاه، ارزت بهشهر، میچ رامسر و کرسام ساری به‌عنوان روستا‌های دارای بافت با ارزش روستایی و ۱۲ روستای مازندران به‌عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند.

آسمانی‌مقدم با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ بحث صدور سند در دستور کار داریم، گفت: تاکنون ۱۵هزار و ۴ جلد در روستا‌ها بود و ۴ هزار و ۳۸۷ جلد سند در شهر‌های زیر ۲۵هزار نفر جمعیت در مجموع ۱۹هزار و ۳۹۱ جلد سند صادر کردیم.

او افزود: از تعداد ۲ هزار و ۹۵ منظومه روستایی که در ۵۸ روستا اجرا شده است؛ به این صورت که خدمات به صورت متمرکز در بحث اجتماعی و اشتغال دیده می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران، گفت: از محل اعتبارات قیر مصرفی، ۶۵۰ میلیارد و ۳۹۸ میلیون برای استان تخصیص دادیم که طی کمتر از دو سال حدود ۴۱۳ کیلومتر اجرای آسفالت در بافت روستا‌ها داشتیم و هنوز درحال اجرا داریم.

آسمانی‌مقدم درباره طرح جهش تولید مسکن روستایی، گفت: این طرح از سال گذشته شروع شده که در این زمینه ساخت ۱۳ هزار مسکن شروع شده که ۹ هزار واحد آن به مرحله بهره‌برداری و تکمیل رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.