تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
کد خبر : 20631

سکینه مریخ

آزادی ۹۱ زندانی غیرعمد از زندان بابل

آزادی ۹۱ زندانی غیرعمد از زندان بابل
رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: با بررسی‌های بعمل آمده در دادستانی شهرستان بابل و اداره کل زندان‌های استان مازندران ۹۱ نفر از محکومین جرایم غیرعمد و سایر جرایم که شرایط برخورداری از مرخصی پایان حبس را داشتند شناسایی و امروز از زندان بابل آزاد شدند.

به گزارش ریحان نیوز، حجت الاسلام محمدصادق اکبری به همراه مدیران قضایی استان و قضات دادگستری شهرستان بابل از زندان این شهر بازدید و ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان در نماز خانه زندان با ۱۲۰ نفر به مدت ۲ ساعت دیدار و گفتگو کرد.

او در این بازدید با اشاره به فعال کردن شورای طبقه بندی و بررسی پرونده قضایی زندانیانی که شرایط عفو و بخشودگی داشتند، گفت: با ارسال پرونده این زندانیان به کمیسیون و پس از بررسی توسط ریاست قوه قضائیه و پیشنهاد به مقام معظم رهبری ۳۰۰ زندانی که شرایط عفو و بخشش رهبری را داشتند بطور کامل آزاد و برخی هم مشمول تخفیف مجازات شدند.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: ثمره این بازدید‌ها کاهش جمعیت کیفری و بررسی مشکلات زندانیان است تا با استفاده از ارفاقات قانونی بستر را برای آزادی یا مرخصی مددجویان فراهم کنیم.

حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: افرادی که به مرخصی اعزام می‌شود باید از مرخصی به عنوان یک فرصت در جهت تحکیم بنیان خانواده و رفع مشکلات معیشتی، اقتصادی بهره ببرند و در زمان مقرر به زندان برگردند و در صورت غیبت این فرصت را از خودشان سلب خواهند کرد.

در ادامه از کارکنان زندان بابل که با پیگیری‌های مستمر و خالصانه در نهادینه سازی فرهنگ معنوی صلح و سازش در جامعه و کاهش جمعیت کیفری زندان و تحقق اهداف قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها نقش سازنده ایفا نمودند، تجلیل به عمل آمد.

همچنین در این بازدید از سوی دادستان شهرستان بابل به ۳۲۰ نفر از زندانیان واجد شرایط مرخصی داده شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.