تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۳۹
کد خبر : 20531

سکینه مریخ

برگزاری نشست مشترک تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مهم دادگستری مازندران

برگزاری نشست مشترک تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مهم دادگستری مازندران
نشست مشترک کارگروه های تسریع در رسیدگی به پرونده های مهم وموثر افکارعمومی شورای اطلاع رسانی دادگستری مازندران به ریاست رئیس کل دادگستری استان با حضور کلیه اعضا برگزار شد.

به گزارش ریحان نیوز و به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، رئیس کل دادگستری استان در این نشست بر تسریع در انجام اقدامات تکلیفی در حوزه اطلاع رسانی تاکید کرد و گفت: اطلاع رسانی در دستگاه قضایی استان، مبتنی بر دستورالعمل اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه ای قوه قضائیه انجام می شود و همه مسئولان قضایی، روسا و دادستان های سراسر استان باید به مفاد این دستورالعمل توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری افزود: اطلاع رسانی در قوه قضائیه از مهم ترین موضوعاتی است که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)به آن تاکید دارند بر این اساس اطلاع رسانی در حوزه های مختلف عملکردی بویژه پرونده های مهم، ملی و موثر برای تنویر افکارعمومی و پیشگیری از فرافکنی رسانه های معاند و تشویش اذهان عمومی در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان شیوه اطلاع رسانی را مهم، ظریف و حساس دانست و گفت: اطلاع رسانی باید بهنگام، ضابطه مند و اثرگذار باشد و با تعامل، همفکری، هماهنگی و هم افزایی دستگاههای مرتبط، مدیریت گردد تا از این طریق رضایتمندی افکار عمومی از اطلاع رسانی شفاف و درست مسائل روز فراهم شود.

وی همچنین تدبیر،چاره اندیشی و دوراندیشی را از ضروریات اطلاع رسانی اخبار و عملکردها برشمرد و بر اطلاع رسانی هدفمند و کارشناسی شده اخبار پرونده های مهم و پیشگیری از نشر اخبار خلاف حقیقت تاکید کرد.

شایان ذکر است این جلسه با حضور اعضای کارگروه های شورای اطلاع رسانی استان مازندران شامل دادستان مرکز استان، رئیس کل دادگاههای عمومی و انقلاب ساری، معاون قضائی رئیس کل در امور مرتبط با پرونده های مهم، سرپرست محاکم تجدیدنظر وکیفری یک استان، رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری مازندران، مسئول نظارت و ارزشیابی قضات استان، مدیرکل بارزسی استان، معاون برنامه ریزی و فناوری دادگستری استان و سرپرست روابط عمومی دادگستری مازندران برگزار شد و هریک از اعضا به بیان نظرات خود پرداختند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.