تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱
کد خبر : 20403

سکینه مریخ

تجارت ۶۰۸هزار تنی گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در ۶ماهه ۱۴۰۲

تجارت ۶۰۸هزار تنی گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در ۶ماهه ۱۴۰۲
سرپرست گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با تشریح میزان تجارت خارجی این گمرک طی شش ماهه امسال در خصوص آمار صادرات غیرنفتی گفت: در این مدت ۶۰۸ هزار تن کالا به ارزش ۳۰ میلیون و ۹۷۶ هزار دلار صادر شد که این میزان صادرات از حیث وزن ۴۱ درصد و به لحاظ ارزش ۴۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش ریحان نیوز، رضا گرزین در خصوص اقلام عمده صادراتی گمرک امیرآباد در شش ماهه سال جاری افزود: سیمان، مواد معدنی، محصولات شیمیایی، مواد پلاستیکی، ماشین آلات ۵ قلم اول کالا‌های صادراتی در این مدت بودند و کشور‌های عمده مقصد کالا‌های صادراتی به گمرک منطقه ویژه امیرآباد شامل ترکمنستان، روسیه، قزاقستان، عراق و ارمنستان بود.

رضا گرزین در خصوص میزان واردات در شش ماهه امسال گفت: در این مدت یک میلیون و ۵۹۲ هزارتن کالا به ارزش ۹۴۰ میلیون و ۷۹۰ هزار دلار وارد شد که از حیث وزنی وارزش به ترتیب ۹۷ و ۸۵ درصد افزایش داشته است.

سرپرست گمرک امیرآباد اقلام عمده کالا‌های وارداتی به گمرک امیرآباد را جودامی، ذرت دامی، گندم، کنجاله آفتابگردان، روغن آفتابگردان و کاغذشیمیایی، انواع کک، گندم و… اعلام کرد و گفت که این کالا‌ها عمدتا از کشور‌های ترکمنستان، قزاقستان، روسیه، چین وترکیه وارد مازندران شده اند.

وی با بیان رشد ۱۰۳ درصدی درآمد گمرک امیرآباد گفت: طی شش ماهه امسال، درآمد گمرک امیرآباد از تجارت خارجی بالغ بر ۷هزار و ۶۷۲ میلیارد و ۸۶۶ میلیون و ۹۴۶ هزار ریال بوده است.

گرزین سرپرست گمرک امیرآباد با اشاره به ترانزیت خارجی از این گمرک بیان داشت: کالا‌هایی نظیر کانتینر، محصولات شیمیایی، خودرو، انواع کک و… به ارزش ۱۱۰میلیون و ۷۴۰هزار دلار از طریق گمرک امیرآباد ترانزیت شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.