تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
کد خبر : 20376

سکینه مریخ

مجهزترین دستگاه تشخیص بیماری‌های قلبی در بیمارستان آیت الله روحانی بابل

مجهزترین دستگاه تشخیص بیماری‌های قلبی در بیمارستان آیت الله روحانی بابل
مجهزترین دستگاه تشخیص بیماری‌های قلبی اکوکاردیوگرافی سه بعدی در بزرگترین بیمارستان شمال در مرکز درمانی آیت الله روحانی بابل راه اندازی شد.

به گزارش ریحان نیوز، دستگاه سه بُعدی “اکوکاردیوگرافی “قلب که با همکاری خیران و دانشگاه علوم پزشکی بابل خریداری شد به همه بیمارانی که به این بیمارستان مراجعه کنند خدمات ارائه خواهد کرد.

بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی آیت الله روحانی یکی از مراکز درمانی هفتگانه زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل است که تمامی خدمات فوق تخصصی قلب در این مرکز انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در این مراسم گفت: با توجه به حجم بالای مراجعه کنندگان به این بیمارستان برای درمان بیماری‌های قلبی راه اندازی این دستگاه یک ضرورت بوده، که انجام شد.

سیدعلی مظفرپور با بیان اینکه در حال حاضر قیمت این دستگاه حدود ۸۰ میلیارد ریال است افزود: با ارز نیمایی این دستگاه با همکاری خیران ۱۰ میلیارد ریال خریداری شده است.

او با بیان اینکه این دستگاه سه بُعدی پیشرفته‌ترین تصاویر قلب را به درستی مشخص و علت بیماری قلبی را تشخیص می‌دهد گفت: با راه اندازی این دستگاه روند تشخیص درمان بیماران قلبی به خوبی انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: دولت سیزدهم با سرمایه گذاری ۲هزار و ۳۰۰ ریالی در طرح‌های عمرانی و زیرساختی جانی دوباره به طرح‌های زیربنایی این دانشگاه داده است.

دکترمظفر پور افزود: احیای ۲۲ طرح از مجموع ۲۹ طرح نیمه کاره دانشگاه علوم پزشکی بابل در دولت سیزدهم از افتخارات ماندگار دولت مردمی است.

وی احیا و پیشرفت ۹۷ درصدی بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی نوین امیرکلا، ساخت مرکز دیالیز یکصد تختخوابی توسط خیرین، پیشرفت ۸۰ درصدی ساخت مرکز جدید درمان نازایی حضرت فاطمه زهرا (س) (تاکنون بیش از دو هزار و ۵۰۰ نوزاد متولد شد)، پیشرفت ۹۷ درصدی ساختمان دندانپزشکی بابل -شروع عملیات بیمارستان ۲۸۵ تختخوابی شهید رجایی بابلسر با ظرفیت توریست درمانی، پیشرفت ۹۰ درصدی سلامتکده طب ایرانی بابل و (نخستین کلینیک تخصصی طب سنتی در شمال کشور) در دولت سیزدهم و اتمام ساخت مرکز نوآوری گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی را از جمله طرح‌های این دانشگاه برشمرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل همچنین اتمام ساختمان نمایشگاه فرهنگی و بهره برداری در آینده نزدیک، اتمام مرحله نخست ورزشگاه بانوان علوم پزشکی بابل یکی از اقدامات شاخص دانشگاه علوم پزشکی بابل، خرید تجهیزات تخصصی بیمارستانی در جهت ارتقاء خدمات به بیماران و مراجعین به مراکز خدمات درمانی تحت پوشش به مبلغ ۲۴۰ میلیارد ریال بوده است که با کمک خیران، وزارت بهداشت و نمایندگان شهرستان بابل تهیه شده را از دیگر ابر پروژه‌های این دانشگاه خواند.

او گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل در افق و چشم انداز پیش روی خود قصد دارد تا با احداث دانشکده داروسازی، ورزشگاه بانوان، تکمیل بیمارستان ۳۲ تخت خوابی بندپی شرقی، ساختمان جدید بیمارستان ۳۴ تختخوابی ۱۷ شهریور مرزی کلا، کلینیک ویژه لاله آباد، تکمیل بیمارستان ۲۸۰ تختخوابی شهید رجایی در بابلسر با هدف توریسم درمانی، مرکز توانبخشی بیمارستان شهید یحیی نژاد، بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی جایگزین یحیی نژاد و بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی زنان گام‌های بلندی را در جهت بهبود و ارتقاء خدمات بهداشت و درمان به هم استانی‌ها و مردم شریف شهرستان بابل ارائه کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.