تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
کد خبر : 20312

سکینه مریخ

برگزاری نشست مشترک مسئولان ثبت اسناد و املاک مازندران جهت صدور اسناد حدنگار اراضی زراعی

برگزاری نشست مشترک مسئولان ثبت اسناد و املاک مازندران جهت صدور اسناد حدنگار اراضی زراعی
نشست مشترک مسئولین ثبت اسناد و املاک استان، با فرماندار، رئیس دادگستری، بخشدار و رئیس جهاد کشاورزی شهرستان های فریدونکنار، محمودآباد، آمل، ، بابل، بندپی و لاریجان، به منظور همکاری و هم افزایی جهت صدور اسناد حدنگاراراضی زراعی مازندران در فریدونکنار برگزار شد.

به گزارش ریحان نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران، نشست مشترک مسئولین ثبت اسناد و املاک استان، با فرماندار، رئیس دادگستری، بخشدار و رئیس جهاد کشاورزی شهرستان های  فریدونکنار، محمودآباد، آمل، ، بابل، بندپی و لاریجان، به منظور همکاری و هم افزایی جهت صدور اسناد حدنگار اراضی زراعی مازندران در فریدونکنار برگزار شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، هدف این نشست را جلب توجه ویژه مسئولین قضایی، اجرایی و دستگاه های مرتبط در راستای تعامل مثبت و سازنده برای صدور اسناد کاداستری اراضی کشاورزی اعلام نمود.

احمد خالقی با اعلام اینکه بیش از یک سو  از اراضی کشاورزی مازندران، حدود 160 هکتار می باشد، در حوزه شهرستان های  فریدونکنار، محمودآباد، آمل، ، بابل، بندپی و لاریجان واقع شده، اداره کل ثبت اسناد واملاک استان با عقد قراردادهایی شروع به تهیه و تثبت نقشه های کاداستری نموده و امیدواریم، با همکاری و همراهی نهاد های ذیربط، و مراجعه کشاورزان محترم نقشه های دقیق تهیه شده منجر به صدور اسناد حدنگاری شود.

وی با توجه به حضور امام جمعه فریدونکنار در جلسه، نقش ائمه جمعه و جماعات را در دعوت از مردم جهت درخواست صدور اسناد کشاورزی موثر و محوری اعلام و افزود: از تریبون نماز جمعه و مساجد برای کمک به اجرای طرح ملی حدنگاری اراضی کشاورزی که بر اساس منویات مقام معظم رهبری اجرایی می شود استفاده نمایند.

عضو شورای قضایی استان، در تبیین اثرات مثبت اجرای این طرح به کاهش ورودی پرونده های قضایی اشاره داشته و گفت: قسمت عمده پرونده های قضایی مربوط به اختلافات ملکی و اسناد عادی است که با اعتبار زدایی از اسناد عادی و صدور اسناد کاداستری خدمت شایانی به بهداشت حقوقی جامعه خواهد شد.

عضو شورای حفظ حقوق بیت المال، در پایان سخنان خود به تامین بودجه تهیه نقشه اراضی کشاورزی از بیت المال به عنوان مشوقی برای استقبال مردم از طرح بزرگ و ملی صدور اسناد حدنگار اراضی کشاورزی به جای هزینه از جیب مردم اشاره نموده و افزود، نیازمند اقدام جهادی همه مسئولین استانی و شهرستانی در این حوزه هستیم و با توجه به اینکه مازندران از قطب های کشاورزی استان می باشد اقدام موثر و هماهنگ دستگاه ها ضرورتی غیر قابل انکار است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.