تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۱۹
کد خبر : 20280

سکینه مریخ

آغاز صید ماهیان استخوانی در دریای خزر/ صید تا ۲۰فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد

آغاز صید ماهیان استخوانی در دریای خزر/ صید تا ۲۰فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد
مدیرکل شیلات استان مازندران گفت: صید ماهیان استخوانی در دریای خزر از فردا سه شنبه ۱۸ مهر آغاز می‌شود و تا ۲۰ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارش ریحان نیوز، قاسم کریم زاده افزود: در نخستین روز صید ماهیان استخوانی، صیادان در سواحل میانکاله به آب می‌زنند.

وی تصریح کرد: در سطح استان مازندران ۵۴ شرکت تعاونی صیادی با جمعیتی حدود ۴ هزار نفر فعالیت می‌کنند که فراهم کردن شرایط امن برای صیادان قانونی یکی از وظایف شیلات است.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه در آستانه فصل صید قرار داریم لازم است فرماند‌هان یگان حغاظت شیلات با بررسی امکانات و تجهیزات آمادگی کامل را برای انجام وظایف حفظ و حراست از فعالیت‌های صید و صیادی اتخاذ کنند..

کریم زاده تصریح کرد: امیدواریم امسال نیز همچون سنوات گذشته با تعامل و همکاری خوب جامعه صیادی و نیز یگان حفاظت منابع آبزیان استان و شیلات بتوانیم با صید مطلوب جامعه صیادی بخشی از پروتئین موردنیاز جامعه را تامین نماییم.

مدیر کل شیلات مازندران خاطر نشان کرد: صیادان مازندرانی پارسال ۳ هزار و ۲۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی، از دریای خزر صید کردند که این میزان صید در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از ان ۹۸ درصد بیشتر بود.

کریم زاده افزود: ارزش ریالی صید سال گذشته ماهیان استخوانی دریای خزر ۶۴۰ میلیارد تومان بود که در مقایسه با سال قبل ۲۱۰ درصد رشد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.