تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
کد خبر : 20712

یوسف یوسفی

آیین افتتاح نیروگاه ۱۶ مگاواتی کانسار خزر شهرستان بندر ترکمن

آیین افتتاح نیروگاه ۱۶ مگاواتی کانسار خزر شهرستان بندر ترکمن
با حضور دکتر منظور، معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر زنگانه، استاندار گلستان و دکتر موسوی تاکامی، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران وگلستان آیین افتتاح نیروگاه ۱۶ مگاواتی کانسار خزر شهرستان بندر ترکمن برگزار شد.

به گزراش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای مازندران وگلستان، دکتر زنگانه روز جمعه در مراسم افتتاحیه نیروگاه ۱۶ مگاواتی برق کانسارخزر بندرترکمن با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: دولت برای استان گلستان ایجاد ۲۵۰ نیروگاه مقیاس کوچک را هدف‌گذاری کرده است.

وی بیان کرد: این نیروگاه‌ها از سوی بخش خصوصی با کمک بنیاد مستضعفان و جانبازان و شرکت آذرخش تا پایان سال ۱۴۰۴ احداث خواهد شد.

وی تصریح کرد: بخشی از ظرفیت و توان تولید برق با همکاری کمیته امداد از طریق پنل‌های خورشیدی تامین خواهد شد.

استاندار گلستان گفت: ایجاد و نصب پنل‌های خورشیدی برای جامعه هدف کمیته امداد و دهک‌های اول تا سوم است که دولت با ضمانت خرید برق، برای جوامع هدف درآمدزایی ایجاد می‌کند.

دکتر زنگانه افزود: همچنین برای تامین بخشی دیگر از نیاز برق گلستان، مزارع خورشیدی مطالعه و جانمایی شده که این روش، نیازمند مطالعات بیشتر است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه هم در این آیین گفت: دولت سیزدهم در ابتدای فعالیت با کمبود ۱۵ هزار مگاواتی برق مواجه بود که توانست با تدبیر و برنامه‌ریزی این نیاز را تامین کند و با اهتمام دولت و وزارت نیرو، تابستان سال گذشته و امسال، قطعی برق به‌ویژه در بخش مشترکین خانگی نداشتیم.

دکتر داوود منظور افزود: دولت سیزدهم تلاش دارد با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیاز برقی بخش صنعت و کشاورزی را تامین کند تا برای نیاز مشترکان خانگی، متوسل به قطع برق نشود.‌

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.