تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
کد خبر : 20166

سکینه مریخ

برگزاری مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدرسه محمدیه قائم‌شهر

برگزاری مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدرسه محمدیه قائم‌شهر
بمناسبت سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)؛ مراسم عمامه‌گذاری جمعی از طلاب در مدرسه محمدیه قائم‌شهر برگزار شد.

به گزارش ریحان نیوز، نماینده ولی فقیه در مازندران در این مراسم گفت: پیامبر اکرم (ص) مایه نجات بشریت است، برای طلاب مقطع تلبس به لباس روحانیت یک عمر از نو بوده و سرنوشت‌ساز است

آیت الله محمدی لائینی افزود: صدای ناله شیطان در سالروز ولادت پیغمبر خاتم بلند شد، چرا که زمینه سعادت انسان‌ها فراهم شد و خداوند یک چنین انسانی را فرستاده که به کتاب و آئینش بشریت نجات پیدا کرده و به سعادت می‌رسند و شیطان از گمراه کردن آنان محروم می‌شود.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) مایه نجات بشریت است، امیدواریم بتوانیم به آئین، دستورات و خواسته‌هایشان عمل کنیم.

نماینده، ولی فقیه در مازندران گفت: جنگ فرهنگی تمام قد در مقابل ارزش‌های پیامبر (ص) و امام صادق (ع) ایستاده، ما باید دین را یاری کنیم مصداقش این است که بچه‌های مستعد به حوزه‌های علمیه بیایند طلبه و مروج دین شوند.

آیت الله محمدی لائینی افزود: انتظارمان این است که مردم متدین ما قوم سلمان بوده و مایه افتخار باشند، برای طلاب، مقطع تلبس به لباس روحانیت یک عمر از نو بوده و سرنوشت‌ساز است و خداوند برای این مقطع حساب دیگری باز کرده و عنایتش را به کسانی که به این لباس ملبس شدند مضاعف می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: البته تلبس، شایستگی‌ها و شرایطی دارد که باید رعایت شود، مدارای درست، معاشرت، ادبیات و ادب، دغدغه‌مندی و دلسوزی از لوازم ضروری یک طلبه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.