تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
کد خبر : 20041

سکینه مریخ

حمایت کمیته امداد مازندران از بیش از ۵۵هزار سالمند/ تعداد زنان بیش از مردان

حمایت کمیته امداد مازندران از بیش از ۵۵هزار سالمند/ تعداد زنان بیش از مردان
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: ۵۵ هزار و ۱۵۹ سالمند، در استان مازندران تحت پوشش کمیته امداد هستند که اکثرشان زن هستند.

به گزارش ریحان نیوز و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، میثم معافی با تبریک ۹ مهر روز جهانی سالمند اظهار داشت: ۵۵ هزار و ۱۵۹ سالمند، در استان مازندران تحت پوشش کمیته امداد هستند، از این تعداد ۳۷ هزار و ۱۳۶ نفر زن و ۱۸ هزار و ۲۳ نفر مرد می‌باشند.

وی با بیان اینکه انسان‌ها در دوره سالمندی نیاز به آرامش بیشتری دارند افزود:سالمندان تحت حمایت از خدمات مختلف حمایتی از جمله کمک هزینه معیشت، خدمات بهداشت، درمان و امور بیمه، کمک هزینه ازدواج فرزندان، وام کارگشایی، ودیعه مسکن، هزینه‌های نگهداری از بیماران زمینگیر و دارای بیماری خاص و صعب العلاج، خدمات تعمیر، احداث و خرید مسکن، خدمات اشتغال، امور فرهنگی و مشاوره‌ای بهره مند می‌شوند.

مدیر کل کمیته امداد گفت: این نهاد همواره برای تامین اقلام مورد نیاز مانند سمعک، عصا، عینک، پوشینه، ویلچر و… همچنین به صورت ماهیانه با هدف کمک به تامین هزینه نگهداری هر یک از سالمندان زمین گیر و بیمار، با مشارکت خیران تلاش می‌کند.

وی بیان داشت: کمیته امداد در راستای تحقق احکام برنامه هفتم و به منظور بهره گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی، کوتاه کردن فرایند‌ها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری، ارتقای کیفیت زندگی، بهبود خدمت رسانی به مددجویان سالمند (صرفاً حمایتی) در جهت استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری در ارائه خدمت موثرتر به سالمندان و هم افزایی کمیت و کیفیت اقدام به برون سپاری ۳۴ هزار و ۸۷۸ پرونده مددجویی سالمندان به مراکز نیکوکاری مددکاری نموده است.

معافی گفت: با هدف تقویت روحیه نشاط و شادی، و گرامیداشت مقام سالمندان جشن ویژه‌ای با حضور تعدادی از زنان و مردان سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان مازندران در ۱۶ مهر ماه در اردوگاه شهید رجایی فریدونکنار برگزار می‌گردد.

خاطر نشان می‌شود:در مازندران ۷۹ هزار و ۷۲۷ خانوار خانوار تحت حمایت هستند که از این تعداد ۴۲ هزار و ۹۹۵ خانوار سالمند می‌باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.