تاریخ انتشار : شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
کد خبر : 19976

سکینه مریخ

سازمان مدیریت پسماند در مازندران به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد

سازمان مدیریت پسماند در مازندران به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد
سرپرست‌ معاونت عمرانی استاندار مازندران از راه‌اندازی سازمان مدیریت پسماند در مازندران با دعوت از شهرداران جهت تصویب طرح به زودی خبر داد‌.

به گزارش ریحان نیوز، احمد توکلی در نشست کارگروه مدیریت پسماند مازندران با بیان اینکه برای مدیریت پسماند در استان تاکنون تشکیلات منسجم وجود نداشت، اظهار کرد: در حوزه مدیریت پسماند استان ساز و کار فعلی جوابگو نیست و باید تشکیل سازمان مدیریت پسماند را با جدیت دنبال کرد.

وی از راه‌اندازی سازمان مدیریت پسماند در مازندران با دعوت از شهرداران جهت تصویب طرح به زودی خبر داد و افزود: شورای مدیریت پسماند استان نیز شکل خواهد گرفت تا هر دستگاهی نقش و سهم خود را در این سازمان بداند و بر اساس دستورالعمل در حوزه پسماند اقدام کنند.

سرپرست‌ معاونت عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه پس از تصویب و راه‌اندازی سازمان مدیریت پسماند استان، برای مدیریت سازمان سرپرست موقت انتخاب می‌شود و در ادامه رئیس سازمان انتخاب خواهد شد، تصریح کرد: سازمان مدیریت پسماند مازندران به دلیل نداشتن تعریف درست به سرانجام نرسیده بود و اکنون مجموعه مدیریت استان تصمیم بر راه‌اندازی دارند.

توکلی با بیان اینکه امروز ما دنباله رو مهندسی پسماند در دنیا شده ایم و طرح جامع و خاصی ندرایم، تصریح کرد: مصوبات کارگروه راهبرد مدیریت پسماند استانی است و برای شهرستان‌ها لازم الاجراست و استانداری جایگاه نظارتی دارد و شهرستان‌ها باید کارها را پیگیری و اجرایی نمایند.

توکلی، سایت پسماند ویژه شهرک های صنعتی را با نظارت و ورود محیط زیست خواستار شد و خاطرنشان کرد: سایتهای زباله استان دارای شیرابه های خطرناک هستند که فلزهای سنگین همانند باتری و لامپ های کم مصرف با زباله ها ادغام شده و خطر آفرین است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.