تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲
کد خبر : 19953

سکینه مریخ

لزوم تقویت ناوگان دریایی ایران در آب‌های دریای راهبردی خزر

لزوم تقویت ناوگان دریایی ایران در آب‌های دریای راهبردی خزر
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با بیان اینکه بندرامیرآباد با امکانات و تجهیزات استراتژیک از قابلیت بالایی در جذب انواع کالاها برخوردار است ، بر نقش تحول گرای این بندر در مناسبات اقتصادی منطقه تأکید کرد.

به گزارش ریحان نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد؛ محسن کوشش تبار در جلسه ای با مدیرکل بندرامیرآباد گفت بندرامیرآباد نمونه ای کامل از یک بندر توسعه یافته با استانداردها و امکانات به روز می باشد که وجود این بندر در منطقه ، تجارت بین المللی دریامحور را با جذب انواع کالاها و بهره گیری مطلوب از لجستیک دریایی متحول کرده است.

وی ظرفیت اسمی ۷/۵ میلیون تنی بندرامیرآباد را بسیار مطلوب ارزیابی و بر رونق و استفاده‌ حداکثری از این ظرفیت اسمی کم نظیر در دریای خزر با افزایش جذب صاحبان کالا و سرمایه‌گذاران خارجی تأکید کرد.

معاون وزیر کشور یکی دیگر از مباحث مهم اقتصادی را فرآیندهای موجود در جذب سرمایه گذار برشمرد و گفت فرآیند های جذب سرمایه گذار می بایست با فرآیندهای موجود استانی ، سازمانی و طرح جامع بندر سازگار و در راستای بهره گیری از برش های استانی و سازمانی باشد.

کوشش تبار همچنین به قرارگیری جمهوری اسلامی ایران با محوریت بندرامیرآباد در شاهراه ترانزیتی شمال _ جنوب و تراسیکا اشاره و بر استفاده بهینه از این ظرفیت با استحصاء چالش‌های سرمایه‌گذاری و مراوداتی کالا و تلاش در جهت مرتفع شدن آن‌ها تأکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در بخش پایانی سخنان خود ، توسعه تجارت در دریای خزر را با توجه به تحولات صورت گرفته در شمال اروپا بسیار راهبردی عنوان کرد و تقویت ناوگان دریایی کشور در آب‌های خزر را ضروری دانست.

محمدعلی موسی پور مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد نیز در این جلسه به تشریح ظرفیت های حوزه بندری و دریایی و قابلیت های سرمایه‌گذاری پرداخت و خلاصه عملکرد اقتصادی بندرامیرآباد را در سال جاری بیان کرد.
وی به رشد ۴۶ درصدی تخلیه و بارگیری و ۳۳ درصدی صادرات کالا در شش ماهه نخست امسال در بندرامیرآباد اشاره و سهم ۵۸ درصدی این بندر در میزان تخلیه و بارگیری بنادر شمالی کشور را حاکی از وجود توانمندی و برنامه‌ریزی های مدون دانست که باید با حفظ این دستاورد بر تقویت آن تلاش کرد.

در پایان این جلسه ، معاون وزیر کشور در بازدید میدانی خود از بندرامیرآباد ، باحضور بر روی اسکله رو _ رو ریلی در جریان آخرین وضعیت تکمیل این پروژه قرار گرفت.
معاون وزیر کشور

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.