تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
کد خبر : 19845

سکینه مریخ

رونمایی و ارائه ۴۳ نوع غذای مازندرانی در حاشیه برگزاری رویداد ملی گردشگری

رونمایی و ارائه ۴۳ نوع غذای مازندرانی در حاشیه برگزاری رویداد ملی گردشگری
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در جلسه هماهنگی برگزاری رویداد ملی گردشگری مازندران از رونمایی و ارائه ۴۳ نوع غذای مازندرانی در جشنواره غذا‌های بومی در حاشیه برگزاری رویداد ملی گردشگری مازندران، خبر داد.

به گزارش ریحان نیوز، حسن خیریان‌پور گفت: ۴۳ نوع غذا و پیش غذای مازندرانی و روش‌های طبخ متنوع غذا‌های دریایی در قالب جشنواره غذا‌های بومی استان از جمله برنامه‌های جنبی این همایش خواهد بود..

او افزود: ۳۴ غرفه نمایشگاهی در راستای ظرفیت‌خای گردشگری استان پتانسیل‌های مربوط به صنایع‌دستی، صنعت و معدن، اتاق‌بازرگانی، اقتصاد و دارایی، علوم پزشکی، محیط زیست، پارک علو فناوری و شیلات که به نوعی مربوط به ارائه خدمات گردشگری هستند؛ معرفی می‌شود..

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران از نمایش آثار فاخر هنرمندان صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی مازندران دارای مهر اصالت ملی و بین‌المللی در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: علاوه برآن ۱۵ غرفه نمایشگاهی نیز به صنایع‌دستی و رشته‌های سفال و سرامیک، نمدمالی، جرم و دست‌بافته‌های سنتی اختصاص یافته است و نشست‌های تخصصی با حضور بازرگانان و صادرکنندگان صنایع‌دستی در زمینه صادرات این حوزه در جنب این همایش و نمایشگاه برنامه‌ریزی شده است.

صادق برزگر مدیرکل‌میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران نیز در این جلسه با اشاره به همزمانی این رویداد با هفته گردشگری گفت: این رویداد با نگاه لغو روادید ایران و روسیه به میزبانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی مازندران برگزار می‌شود.

او از حضور دفاتر و شرکت‌های توریستی کشور به ویژه دفاتر خدمات توریستی که در زمینه تور‌های ورودی فعالیت دارند؛ خبر داد و یادآور شد: این رویداد توسط اداره‌کل با حمایت استاندار مازندران برنامه‌ریزی شده است و امیدواریم بخش‌های مختلف استان به ویژه فعالان حوزه گردشگری از این فرصت پیش آمده برای معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خود استفاده کنند.

رویداد ملی گردشگری مازندران، پنجم مهرماه مصادف با روز جهانی گردشگری در شهرستان بابلسر برگزار می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.