تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵
کد خبر : 19835

سکینه مریخ

برگزاری آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه خواهران مازندران

برگزاری آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه خواهران مازندران
مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران مازندران و تلفیق دو مدرسه ساری به یک مجتمع آموزشی برگزار و اعلام شد که دو مدرسه جویبار و تنکابن موفق به جذب ۳۲۰ طلبه جدید در سطوح ۳ و ۴ شدند.

به گزارش ریحان نیوز ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه خواهران که با حضور مدیران حوزه های علمیه استان در مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری برگزار شد، با تبریک سالروز آغاز امامت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) و آغاز هفته دفاع مقدس گفت: اگر طلاب و دانشجویان تصمیم دارند که معلمان و عالمان فردا باشند، باید دغدغه و سرنوشت جامعه، جوانان و خانواده‌ها را داشته و خیرخواه آن‌ها باشند.

او افزود: علما کسانی هستند که باید زهد و پارسایی داشته باشند، یعنی در عین استفاده از دنیا به آن بی رغبت باشند.

آیت الله لائینی ادامه داد: طلاب و دانشجویان باید تلاش زیادی داشته باشند و عاشق علم باشند، ۲ گروه هستند که هیچ‌گاه سیر نمی‌شوند، طالب علمٍ و طالب دنیا.

نماینده ولی فقیه تاکید کرد: بزرگ‌ترین آفت علم آموزی بی‌انگیزگی است، باید رغبت و انگیزه را تقویت کرد؛ علما ۲ دسته مخاطب دارند، شاگردانی که می‌خواهند معلم شوند و کسانی که نیاز دارند با مسائل و احکام و معارف روز آشنا شوند، مستمعین نیز باید پذیرش داشته باشند، وقتی فهمیدند که این کلام خداوند است، قرآن یا کلام یک عالم است، باید تعبد داشته و آن را قبول کنند.

حجت الاسلام قائمی مدیر حوزه های علمیه خواهران استان مازندران نیز در این مراسم گفت: مدارس علمیه خواهران استان پارسال با ۱۷ محل تحصیل و ۲۵ کد رشته در ۳ مقطع تحصیلی ۲، ۳، ۴ با بیش‌ از دوهزار و ۵۰۰ طلبه فعالیت خود را انجام دادند.

او افزود: در سال تحصیلی جدید با اضافه شدن یک مقطع سطح ۴ در جویبار، یک مقطع سطح ۳ در فریدونکنار و با جذب بیشتر از ۳۲۰ طلبه جدید پس‌از ثبت‌نام اولیه و بیش‌از ۵۷۰ متقاضی با عزمی راسخ در تقویت مدارس علمیه و تربیت طلبه در تراز انقلاب اسلامی شروع به فعالیت نمود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان مازندران در ادامه گفت: مدارس علمیه با بیش‌ از ۳ هزار فارغ‌التحصیل و دوهزار فعال آموزشی در حوزه پژوهشی نیز در مجموع توانستند ۵۰ کتاب، ۱۰ مقاله علمی پژوهشی و بیش‌ از ۱۰۰ پژوهشگر فعال در شبکه پژوهشگران فعالیت کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.