تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷
کد خبر : 19678

سکینه مریخ

پیوندِ حوزه و دانشگاه در رشد و تعالی جامعه ملموس است

پیوندِ حوزه و دانشگاه در رشد و تعالی جامعه ملموس است
فرماندار شهرستان ساری با بیان اینکه پیوندِ حوزه و دانشگاه در رشد و تعالی جامعه بسیار ملموس است، گفت: ایفای نقش اجتماعی با طرحواره‌ی دینی رسالت طلبگی است.

به گزارش ریحان نیوز، محمدعلی نوبخت در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدارس حوزه علمیه در مدرسه علمیه امام علی(ع) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲۰۰شهید شهرستان ساری و تبریک حلول ماه ربیع الاول گفت:‌ حوزه های علمیه مسئول پاسداری ایمان جامعه اسلامی و عهده دار پاسخگویی به نیازهای مذهبی مردم اند.

مقام عالی دولت در مرکز مازندران با تاکید بر اینکه ایفای نقش اجتماعی با طرحواره ی دینی رسالت طلبگی است افزود: باید با همدلی، وحدت، همشنوی و همراهی تمام تلاش خود را بکار بگیریم تا حوزه های علمیه بیش از پیش با صلابت و انگیزه، مامنِ تربیت شخصیت های فاضل و مکانِ اعتلای فرهنگ دینی و معنوی مردم باشد.

فرماندار شهرستان ساری با اشاره به اینکه پیوندِ حوزه و دانشگاه در رشد و تعالی جامعه بسیار ملموس است افزود: نقش اساسی تشیع در علوم انسانی و فرهنگ و تاریخ جهادهای علمی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی شیعه در مدارس حوزه های علمیه مورد تحلیل و در عرصه های عمومی تبلیغ و تببین گردد.

محمدعلی نوبخت در پایان افزود: حوزه علمیه محل تراوشات علم از بستر دین و حلم و بسترِ تولید فکر و اندیشه است فلذا در مسیر اعتلای حوزه بر پایه تقوی و معنویت باید کوشا و دغدغه مند باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.