تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
کد خبر : 19650

عطیه رستخیز

جهش ۵۰درصدی رتبه عملکردی نهضت سوادآموزی مازندران

جهش ۵۰درصدی رتبه عملکردی نهضت سوادآموزی مازندران
معاون آموزشی سازمان سوادآموزی مازندران با اشاره به جهش رتبه عملکردی نهضت سوادآموزی مازندران گفت: با تلاش مدیران و کارشناسان و آموزش دهندگان، رتبه مازندران از ۳۲ کشوری با اجرای شاخص‌های آموزشی و رشد ۵۰ درصدی امسال به رتبه ۱۷ سوادآموزی در سطح کشور ارتقاء یافت.

به گزارش ریحان نیوز، در همایش روسا و کارشناسان سوادآموزی مازندران امروز در دانشگاه تربیت معلم دخترانه قائم شهر، رویکرد‌های جدید آموزشی سازمان سوادآموزی در مبارزه و ریشه کنی بی‌سوادی بررسی شد.

معاون آموزشی سازمان سوادآموزی کشور در این همایش با تشریح روش‌ها و رویکرد‌های جدید جذب وآموزش بی‌سوادان گفت: بیش از ۲۷ هزار آموزشیار برای سواد آموزی جمعیت بی سواد در کشور مشغول فعالیت هستند.

نامجو منش افزود: براساس آمار سرشماری سال ۹۵؛ جمعیت ۹۵ درصدی باسوادان سال ۱۳۹۰ کشور در سال ۱۴۰۰ به بیش از۹۷ درصد رسید.

وی یادآور شد مازندران به نسبت آمار جمعیتی وبا بهره مندی از تلاش‌های ۵۰۰ آموزش دهنده، با کمتر از یک درصد بی‌سواد، استان با سواد کشور محسوب می‌شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم شهر هم با مهم شمردن امر سوادآموزی، تزکیه و تربیت را مقدم بر تعلیم دانست و بر ضرورت توجه متولیان نظام تعلیم و تربیت به این مهم تاکید کرد.

آیت الله معلمی افزود: علم آموزی وبالا رفتن آگاهی جامعه باعث بصیرت افزایی و شناخت دوست و دشمن می‌شود و به واسطه این شناخت است که برای عبور از مسیر‌های سخت، انسان اهل مقاومت می‌شود.

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی مازندران هم با قدردانی از تلاش‌های آموزش دهندگان، نهضت سوادآموزی را یکی از اجزای کلیت نظام آموزش و پرورش و نهاد برآمده از انقلاب اسلامی دانست که به فرمان امام خمینی تاسیس و آغاز شد.

تقی پور با اشاره به جهش رتبه عملکردی نهضت سوادآموزی مازندران گفت: با تلاش مدیران و کارشناسان و آموزش دهندگان، رتبه مازندران از ۳۲ کشوری با اجرای شاخص‌های آموزشی و رشد ۵۰ درصدی امسال به رتبه ۱۷ سوادآموزی در سطح کشور ارتقاء یافت.

وی، جذب چند برابری اعتبارات، افزایش فعالیت‌های شورای پشتیبانی سوادآموزی وتدوین سند‌های عملیاتی و مشارکت بسیج و دهیاران در پیشبرد اهداف سوادآموزی را از مشخصه‌های بارز سازمان سوادآموزی مازندران برشمرد که با همکاری موسسات طرف قرارداد و دستگاه‌های اجرایی این استان فعالیت‌ها ادامه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.