تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
کد خبر : 19594

سکینه مریخ

افتتاح مدرسه شهید ضامنی در ساری همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲

افتتاح مدرسه شهید ضامنی در ساری همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲
همزمان با مراسم تحویل دو هزار مدرسه و پروژه آموزشی و پرورشی سراسر کشور و در آستانه سال تحصیلی جدید مدرسه شهید ضامنی ساری به زیرساخت‌های آموزشی مازندران اضافه شد.

به گزارش ریحان نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، مدرسه شهید ضامنی ساری صبح روز یکشنبه -۲۶ شهریور- در مراسمی همزمان با بهره‌برداری دو هزار مدرسه و زیرساخت آموزشی کشور با حضور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران، فرماندار مرکز استان، رئیس شورای شهر ساری،مدیرعامل مجمع خیرین استان، رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری و تعدادی از دانش‌آموزان و خانواده‌ها گشایش یافت.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران درباره مشخصات فنی این مدرسه اظهار کرد: ساخت این مدرسه در منطقه جنوبی شهر ساری به عنوان یکی از پروژه‌های ۱۲ کلاسه استان از سال ۱۳۹۸ آغاز شد و با تامین اعتبار اکنون شاهد بهره‌برداری آن هستیم.

مهدی استادیان ساروی با بیان این‌ که برای ساخت این مدرسه مجموعا ۲۲۰ میلیارد ریال هزینه شد، افزود: حدود ۱۰ میلیارد ریال از این اعتبار به وصیت خیر فقید زنده‌یاد سید عبدالله پروین اهدا شد و مابقی از اعتبارات دولتی تامین شده است. این سومین مدرسه‌‌ای است که با مشارکت و کمک زنده‌یاد پروین در ساری ساخته شده است.

وی گفت: این مدرسه طبق معیارهای استاندارد آموزشی ظرفیت پذیرش حدود 300 دانش‌آموز را دارد و به همه زیرساخت‌های استاندارد آموزش اعم از کارگاه، تجهیزات نمایشی، کابل‌کشی شبکه و سایر امکانات آموزشی مجهز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران خاطرنشان کرد: این پروژه مدتی با کمبود اعتبار مواجه شده بود، اما خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده در دولت سیزدهم اعتبارات مورد نیاز آن تأمین شد و اکنون آماده تحویل به آموزش و پرورش است.

استادیان با اشاره به مشارکتی بودن ساخت این مدرسه اظهار کرد: معتقدیم زیرساخت‌های آموزشی که با ورود و همراهی خیران ساخته می‌شوند جایگاه معنوی خاصی دارند. باید تلاش کنیم که فرهنگ کار خیر را بیشتر در جامعه نهادینه کنیم و فرهنگ مدرسه‌سازی به یک جریان مردمی تبدیل شود.

وی افزود: علاوه بر بهره‌برداری از 28 پروژه آموزشی در مازندران از هفته دولت تا آغاز سال تحصیلی، اقدامات متعددی برای بهسازی کلاس‌های درس نیز انجام شد و تجهیزات آموزشی متعددی نیز در حال توزیع است. استانداردسازی سامانه گرمایشی در کلاس‌ها و بهسازی و نوسازی در قالب طرح شهید عجمیان منجر به افزایش کیفیت بسیاری از کلاس‌های درس استان شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران گفت: در مرکز استان شاهد بهره‌برداری از 4 مدرسه در شهر ساری و روستاهای پشرت، ترکام و پاشاکلا هستیم. ضمن این که در آینده نزدیک یک سالن ورزشی در ذغال‌چال که مدت‌هاست بلااستفاده مانده پس از تجهیز و نوسازی بازگشایی می‌شود تا مورد استفاده دانش‌آموزان مرکز استان قرار بگیرد.

فعالیت 622 مرکز آموزشی در استان مازندران

فرماندار مرکز استان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌های اداره کل نوسازی مدارس مازندران بابت پیگیری پروژه‌های آموزشی و تکمیل چهار مدرسه در شهرستان ساری اظهار کرد: امروز در ساری با همکاری خوبی که بین نوسازی مدارس، قرارگاه پیشرفت و آبادانی و آموزش و پرورش وجود دارد شاهد بهره‌برداری از چهار مدرسه در پشرت، ترکام و پاشاکلا و ساری هستیم.

محمدعلی نوبخت افزود: برای ما همه دانش‌آموزان چه آن که در شهر تحصیل می‌کند و چه دانش‌آموزی که در روستایی محروم درس می‌خواند به یک اندازه مهم هستند. 622 مرکز آموزشی در استان داریم که 87 هزار و 171 دانش‌آموز در آن تحصیل می‌کنند و همگی بر مبنای عدالت آموزشی از یک جایگاه برخوردارند.

وی افزود: تلاش و نگاه دولت سیزدهم بر این است که با توزیع درست و مناسب اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره و اجرای طرح‌های جدید آموزشی، عدالت آموزشی را در جامعه محقق کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.