تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 19184

زینت موسوی پور

حمایت از کارگران معدن، بازنشسته‌ها و خانواده‌های زغال سنگ در سوادکوه

حمایت از کارگران معدن، بازنشسته‌ها و خانواده‌های زغال سنگ در سوادکوه
سختی کار درمعدن زغال سنگ بارها از طریق خبرها ودر رسانه های مختلف بیان شده است. دغدغه کارگران با کار سخت معدن وشرایط نامساعد ان با هر نگارش وعکس وفیلمی قابل بیان نیست زیرا همان طور که می‌دانیم یکی از سخت ترین شغلها در جهان شغل یک کارگر معدن است.

به گزارش ریحان نیوز، بارها خواسته ها ونیازهای آنان به صورت نوشتاری وتصویری نشان داده شده است و امروز بعد از گذشتن سالها از کار کارگران معدن زغال سنگ شهرستان سوادکوه همچنان خواسته ها وانتظارات انان از مسئولین پابرجاست. در گذر زمان با اقدامات خصوصی سازی کارهای با ارزشی برای کارگران معدن انجام گرفته است.

اما هدف یک خانواده بزرگ کارگری وکارمندی به صورت کلی از خانواده زغال سنگ در شهرستان سوادکوه است، شهرستانی که با داشتن معادن مختلف می تواند با منبع ثروت خدادادی که در دل این کوهها وطبیعت بکر الهی نهفته واستخراج می شود از سود ومنافع ومزایای ان بیشتر شامل حال این خانواده بزرگ زغال سنگ شود.

بهروز دلاوری کارگری است که ۲٠سال در شرایط سخت معدن خدمت کرده است وامروز که به استانه بازنشستگی رسیده است درخواست دارد زمان ان به ۱۵سال برسد. وی معتقد است حقوق یک کارگر معدن کافی نیست با توجه به شرایط سخت اقتصادی وتقاضا دارد مسئولین امر توجه داشته باشند.

ارش گودرزی جوان قهرمان کوهنورد ورزشکاری است که تقاضا دارد به خاطر صعود وفتح قله های بلند تجدیدی در شرایط کاری ان شود تا بتواند با توان بیشتر به ورزش ادامه بدهد.

با توجه به ساعت کار یک کارگر معدن که از هفت ونیم صبح تا هشت شب است وبا شرایط سخت توجه کافی شود. وشرایط بازنستگی بعد از سالها خدمت اقدامات خوبی انجام شود.

خاطرات از دست دادن بزرگان خانواده به خاطر شرایط سخت معدن همیشه اثری تلخ به همراه برای خانواده های انان دارد وامروز خواسته انان وصدای شنیدن تقاضای انان کاری است که مرهمی است بر زخمهایی که از کار در شرایط سخت معدن که گاهی حتی منجر به فوت انان شده است.

همچنان که نیاز توجه به کاغذ باطله هایی که الودگی محیط زیست رودخانه تلار را مورد اسیب قرار می دهد توجه به عملکرد وارزیابی این خانواده بزرگ زغال سنگ در شهرستان سوادکوه باعث نشان دادن وارج گذاشتن زحمات چندین ساله این قشر بوده است.

معدن ثروتی الهی است که با زحمات این کارگران سالهاست که استخراج می شود وباعث استفاده از دسترنج انان است وشهرستان سوادکوه می تواند یکی از بزرگترین قطبهای پیشرفت وترقی در عملکرد زغال سنگ وجلب رضایت خانواده بزرگ کارمندی، کارگری زغال سنگ باشد. امید داریم به نیازه‌ها وخواسته های انان با رسیدگی وتوجه وپی گیری به شایستگی نشان داده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.