تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
کد خبر : 19076

مهرآسا جانعلی پور

کلنگ چاه آب‌رسانی شهر ارطه به زمین زده شد

کلنگ چاه آب‌رسانی شهر ارطه به زمین زده شد
هم زمان با پنجمین روز از هفته دولت پروژه حفر یک حلقه چاه در شهر ارطه کلنگ زنی شد.

به گزارش ریحان نیوز، قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان مازندران در این مراسم با بیان اینکه با تلاش همکارانم در استان و شهرستان و همچنین حمایت های خوب دولت مردان استانی و شهرستانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در هفته دولت امسال حدود 34 پروژه با اعتباری بالغ بر 842میلیارد تومان را به بهره برداری خواهیم رساند، اظهار کرد: همچنین عملیات اجرایی حدود 14پروژه با اعتبار بالغ بر 1270میلیارد تومان هم آغاز خواهد شد.

علی اصغر علیپور افزود: نگاه دولت سیزدهم به بحث محرومیت زدایی و حل مشکلات مردم بود و در طول خدمت دولت سیزدهم اعتبارات خوبی در بحث زیرساختها تخصیص پیدا کرد که از جمله آن می توان به بحث آب شرب اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در گذشته اعتبارات پروژه های ما از بخش اعتبارات استانی و صندوق توسعه ملی بود و در این دولت فرصت های خوبی برای جذب اعتبارات ملی برای آب شرب استان اتفاق افتاد.

قائم مقام شرکت آبفای استان مازندران به جمعیت 3.5میلیونی استان مازندران و جمعیت شناور 10تا 15میلیونی که در تمام ایام سال شاهد هستیم، اشاره کرد و افزود: اگر این کار انجام نمی شد، حتما با مشکل مواجه می شدیم.

علیپور با بیان اینکه طی دوسال گذشته در بحث تنش آبی، کمترین مشکل را داشته ایم و این همان اتفاقات خوبی است که در تأمین آب شرب رخ داد، اظهار کرد: در فاز نخست محرومیت زدایی حدود 300 میلیارد تومان با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و با 128روستا قرار داد بستیم و در فاز دوم قرارداد 1200میلیاردی را با امضای تفاهم نامه با قرارگاه ذکر شده منعقد کردیم که اخیرا ابلاغ شد و شامل حال 600روستا است که 23 روستای قائمشهر در فاز دو محرومیت زدایی قرار دارند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در بحث تنش آبی در شهرستان قائمشهر حدود 30میلیارد تومان در سال 1401 تخصیص اعتبار داشته ایم، گفت: 88درصد منابع تأمین ما از منابع زیرزمینی است و توانستیم با بهسازی هایی که انجام دادیم بخش زیادی از کمبود منابع تأمین را جبران کنیم.

*حال آب شرب شهر ارطه خوب نیست

فرماندار شهرستان قائمشهر در ادامه این مراسم با بیان اینکه یکی از مشکلات ویژه شهر ارطه که باید فوری حل شود مشکل آب شرب است، اظهار کرد: مردم خوب شهر ارطه تا امروز با مشکلات دست و پنجه نرم و صبوری کردند و می توان گفت به نوعی حال آب شرب این شهر خوب نیست.

جواد مولایی قرا افزود: با توجه به حساسیتی که مدیریت شهری در این مورد مشاهده کرد بلافاصله در کمیته برنامه ریزی امسال و سال گذشته اعتبار خوبی را برای شهر ارطه در نظر گرفتیم و ماحصل آن شروع عملیات اجرایی حفر این حلقه چاه بود.

وی ادامه داد: در خواست ما تسهیل در اجرای این پروژه است و در سایت هم بارگذاری شده و انشالا با مشخص شدن پیمانکار زودتر به بهره برداری برسد و با توجه به نیاز به لوله گذاری در حدود 1000متر در نظر گرفته شده و امیدواریم زودتر پیگیری شود تا این مشکل حل شود.

فرماندار شهرستان قائم شهر با بیان اینکه در بحث آب شهرستان نسبت به دیگر شهرستانهای مازندران به دلیل قدمت بالای شبکه توزیع آب شهرستان و پرت بالای آب دچار عقب افتادگی جدی هستیم، اظهار کرد: طرح تنش آبی برای شهرهای بیابانی و کم آب است و گنجاندن این پروژه در شمال کشور و شهرستان قائمشهر که می توان گفت به صورت ابر پروژه مجموعه آبفای مازندران عمل می شود و با اجرای این پروژه تا دهها سال دیگر مشکل شهرستان حل خواهد شد کار بزرگی است.

وی در پایان با بیان اینکه امروز 38پروژه زیربنایی، سه طرح بهداشتی، دو طرح سرمایه گذاری و تولیدی کشاورزی و گلخانه ای با اعتبار 80میلیارد و 498میلیون تومان آغاز و یا به بهره برداری رسید، گفت: تعدد پروژه های هفته دولت امسال و خدمات بی منت به مردم در روستاها و شهرها نسبت به سالهای گذشته بیشتر است و امیدواریم برای مردم پر از خیر و برکت باشد.

*اعتبار لوله گذاری برای شهر ارطه 1.5 برابر قائمشهر است

مدیر امور آبفای شهرستان قائمشهر در ادامه با بیان اینکه در تلاش هستیم تا تعویض شبکه های فرسوده در تمام نقاط قائمشهر انجام شود، اظهار کرد: این کار علاوه بر تأمین آب، افزایش منابع آب و همچنین کاهش و هدر رفت آب را هم به دنبال خواهد داشت.

مصطفی زمانی افزود: شهر ارطه باید از دو نظر به صورت ویژه دیده شود و این نگاه ویژه توسط فرماندار سبب شد تا امسال، در کمیته برنامه ریزی اتفاقات خوبی رقم خورد و با تماس وی، مبلغ مورد نظر به اعتبارات شهرستان و به ویژه شهر ارطه اضافه شود که امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در این شهر باشیم.

وی تصریح کرد: اعتبار لوله گذاری که برای شهر ارطه در سال آینده خواهیم داشت 1.5برابر اعتباری است که برای قائمشهر در نظر گرفته شده و بیشتر است.

مدیر آبفای شهرستان قائم شهر با بیان اینکه چاهی که امروز حفر شد قرار است به کلیه مناطق ارطه رینگ شود تا کمبود آبی که سالهاست مردم این منطقه با آن دست و پنجه نرم می کردند را با لوله گذاری مرتفع کنیم، اظهار کرد: هم زمان با کلنگ حفر این حلقه چاه در ارطه، دو چاه دیگر هم در روستای اسکندرکلا و ایستگاه پمپاژ مرکزی شهر ستان قائمشهر کلنگ زنی می شود که مجوزهای هر سه حلقه چاه آماده شده و به مرحله شروع عملیات اجرایی رسیده است.

وی از فرماندار شهرستان به خاطر داشتن نگاه ویژه به مجموعه آب و فاضلاب شهرستان تشکر کرد و افزود: در بحث اعتبارات، چانه زنی ها برای جذب آن و رفع موانع موجود بسیار کمک حال بوده و هستند و می توان گفت در حال حاضر در شهرستان هیچ مانعی برای اجرایی کردن عملیات وجود ندارد و دستگاههای اجرایی با ساز و کار های اداری و با سرعت خوب در حال تعامل با هم دیگر هستند و این تعامل را در شهرهای دیگری که مسؤولیت داشتم ندیدم و معتقدم اگر قرار باشد که شهرستان در این فضای تعاملی پیشرفت نکند، دیگر پیشرفت نخواهد کرد.

وی در ادامه از مجموعه آب و فاضلاب استان مازندران تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: مصوب کردن پروژه ویژه وزارت نیرو در بحث آب با پافشاری و ایستادگی تمام قد نمایندگان مردم قائمشهر در مجلس، مدیرعامل آب و فاضلاب و فرماندار رخ داد و این اتفاق در شمال کشور عجیب و بسیار مهم است.

زمانی در بخش دیگر از سخنانش به مجتمع مسکونی ظفر در ورودی شهرک نساجی اشاره کرد و افزود: با 2400متر لوله گذاری با سایز لوله 200 توانستیم علاوه بر مشکل این مجتمع، مشکل 10هزار مشترک مسیر را هم برطرف کنیم.

وی در پایان گفت: یکی دیگر از اتفاقات مهمی که سال گذشته انجام شد تعویض40کیلومتر شبکه فرسوده با اعتبار 45میلیارد تومان بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.