تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
کد خبر : 19141

زینت موسوی پور

افتتاح دکل ۶۶متری مخابرات در روستای کارمزد سوادکوه

افتتاح دکل ۶۶متری مخابرات در روستای کارمزد سوادکوه
به مناسبت هفته دولت افتتاح دکل ۶۶متری مخابرات با حضور مسئولین استانی وشهرستانی واصحاب رسانه در روستای کارمزد در شهرستان سوادکوه افتتاح شد.

به گزارش ریحان نیوز، افتتاحیه این دکل مخابراتی برای اولین بار در روستای کارمزد با حضور اسماعیل اعزی مدیر کل ارتباطات وفناوری استان مازندران، دیدار احمد نژاد سرپرست اداره مخابرات سوادکوه وسوادکوه شمالی، رمضان غلامی فرماندار شهرستان سوادکوه، ومسئولین ادرات وحضور خانواده معظم شهدا واصحاب رسانه برگزار شد.

مدیر کل ارتباطات وفن اوری گفت: دربحث فیبرنوری ۱۵٠میلیارد در شهرستان ساری، ۹٠میلیارد دربابلسر، و۵شهرستان: سلمان شهر، عباس اباد، خرم اباد، سیمرغ، دارای فیبر نوری شدند و۶شهرستان دیگر برنامه فیبر نوری اجرا می شود.

اعزی افزود: در راستای تقویت زیر ساختهای فن اوری واطلاعات وشعار دولت هوشمند بحث فیبر نوری به شبکه ملی اطلاعات باید باشد. وبر اساس مقام معظم رهبری بحث امید واشتغال باید انجام شود.

این مسئول به بیان اینکه فیبر نوری باید در منازل، محل کسب وکار هم باشد وثروت وفن اوری در روستاهها وشهر که در شهرهها با سرمایه گذاری بخش خصوصی ودر روستاهها با هدف توسعه ارتباطات روستاهها که دولت هزینه ان را متقبل می شود.

مدیر کل ارتباطات وفن اوری با اظهار به این نکته در بحث (اف، تی، اچ) مبلغ ۴۵۵میلیارد درحوزه ارتباطات بخش موبایل اختصاص یافت. به تعداد ۱۲۵روستا تحت پوشش قرار گرفتند که تعداد۹۷ تا پایان دولت بر اساس برنامه تکمیل می شود. تمامی روستاهای ۲٠خانوار در روستا هها از یک بستر اینترنت برخوردار می شوند.

اعزی با نوید دادن این نکته که استان مازندران در سطح ارتباطات ۹۷درصد است که فقط ۳درصد باقی مانده است به ۱٠٠درصد برسد، در این توسعه ارتباطاتی همکاری دستگاههای اجرایی، منابع طبیعی، برق، ادره محیط زیست و… همکاری داشته باشند که با چالش حقیقی وحقوقی برای مکان نصب دکل دچارمشکل نشویم.

این مسئول در بحث حوزه فن اوری فاز، دوم گفت: اتفاق بزرگی برای برنامه های روستاهها رخ داد در بحث ارتباطات استان این امادگی را دارد شرکتهای دانش بنیان دردفاتر پیشخوان ایران نوین افرین با ایده وخلاقیت تسهیلات افزایش پیدا می کند.

رمضان غلامی فرماندار شهرستان سوادکوه گفت: به یاد ۱۲شهید روستای کارمزد وهمه شهدا واخرین شهید این روستا شهید با اخلاق اذرنگ است.

این مسئول افزود: در بحث دولت انقلابی برپا شد برای همراه اول،ایرانسل انجام شد که با تمام دوری دردورترین نقطه درروستاهای شهرستان شکل می گیرد.

غلامی با بیان اینکه درروستای کارمزد بحث اسفالت انجام شد وافتتاح این دکل یک کار جهادی ومردمی است با کمک اعضای شورا، دهداری، مردم ومدیران انقلابی وجهادی پی گیر هستند تا اتفاقات خوبی در شهرستان سوادکوه انجام شود.

در خاتمه فرماندار شهرستان سوادکوه اشاره به نکته ای داشت که گاهی بعضی مردم در کنار ما نیستند ونمی خواهند کار جهادی وانقلابی پیش رود اما ما بدهکار خانواده شهدا هستیم وقول می دهیم برای اجرای پروژه های عمرانی تلاش کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.