تاریخ انتشار : جمعه ۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
کد خبر : 18942

زینت موسوی پور

برگزاری نشست هم‌اندیشی کمال علیپور نماینده مجلس در سوادکوه با اصحاب رسانه

برگزاری نشست هم‌اندیشی کمال علیپور نماینده مجلس در سوادکوه با اصحاب رسانه
نشست هم‌اندیشی کمال علیپور نماینده شهرستان (سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ) با اصحاب رسانه در شهرستان سوادکوه برگزار شد.

به گزارش ریحان نیوز، کمال علیپور در جمع اصحاب رسانه شهرستان سوادکوه گفت: در ابتدا عذر خواهی بابت تاخیر در برگزاری جلسه با خبرنگاران بواسطه پی گیری برنامه های هفتم در موضوعات عمرانی و… دیرتر برگزار شد. خبرنگاران با کارهای ایثارگرانه وجهادی باعث می شوند نقش پویا ورو به رشدی درکشور داشته باشیم. خبرنگاران شرایط نقد پذیری خوب واطلاعات درست به مردم بدهند.

وی افزود: با سپاسگذاری از فعالیت خبرنگاران در عرصه خبر در تبلیغات وامید افرینی در کشور ضعیف هستیم. بنابر گفته رهبری در محیط تبلیغاتی از دشمن عقب هستیم واین در حالی است که باید با امید مسائل وخبر با تبلیغات اطلاع رسانی شود.

علیپور با بیان اینکه انتخاباتی که در پیش رو داریم باید افرادی که شرایط را درک می کنند وتحلیل درستی دارند عنوان کنند به چه فردی باید رای داد. دشمن سعی دارد نشان دهد مردم پای صندوق رای نمی ایند،دوران دفاع مقدسی شاهدی است بر حضور سنین وگروههای مختلف مردمی وباید با مردم سالاری دینی مردم پای صندقهای رای بیایند.

این نماینده مجلس با احضار به این نکته که شعار مجلس شفاف سازی است طوری که مردم کشور را در یک اتاق شیشه ای ببینند، در بحث اعتبارات برای اموزش وپرورش ۳۸میلیارد تومان بر اساس رتبه بندی معلمان قانون وضع شد، در بحث حقوق بازنشستگان ۵٠درصد حقوق انان افزایش داشت در بحث نیروهای ارتشی دریایی، زمینی و… ۱٠٠درصد افزایش حقوق داشتند. در مورد پرستاران با توجه به شرایط سخت کرونا وویروسی کار کردند وتوجه نشده بود که رسیدگی شد وبرای وضعیت معلمان حق التدریس استخدام شدند، امروز معلم حق تدریسی نیست استخدام نشده باشند مگر پرونده انان ناقص بوده باشد.

وی با توضیح به این نکته اگر بودجه عمرانی کشور ۱۲۵ میلیارد بوده است این اعتبار برای عمران کشور به ۵٠٠میلیارد رسیده است.

علیپور از اعتبار ۳۵میلیاردی برای راه روستاهای سوادکوه اختصاص یافت. وبا توجه به حضور هر سه هفته یک روز در زیراب داشته است معتقد است نماینده برای کارهای ریشه ای وریل گذاری باید در منطقه حضور وبازدید داشته باشد ودر کف میدان باشد تا مسائل برطرف شود.

نماینده مردم سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در بحث اعتبارات برای اسفالت گفت: اعتبار ۵٠میلیارد برای روکش اسفالت پل سفید تا شیر گاه که شامل ابتدای ورسک تا انتهای سه راه الغدیر قائم شهر اختصاص پیدا کرد. برای اعتبار تخصیص یافته به پل پل سفید با قراردادی که امسال با پیمانکار شرکت (طبرستان) به مبلغ ۲۶۵میلیارد بسته شد.

وی افزود: غیر از پل پل سفید، زیرگذر سرخ کلا،زیر گذر تپه سر شیرگاه،زیر گذر برجستانک، زیر گذار چالی، دوربرگردان سرخ کلا، یک دور برگردان بین شیرگاه وزیراب و… که درگیری محلی در سرخ کلا هم وجود داشته است. برای شهرداری زیراب ۳٠میلیارد برای اسفالت به شهرداری اعتبار داده شده است.

در ادامه علیپور با بیان اینکه اعتبار پل سفید کافی نیست وباید باز هم از مجلس اعتبار گرفت وبا توجه به این موضوع گاهی از ماده (۵۶) دولت به این نتیجه برسد پروژه مهم است به بانک دستور می دهد به زمان ۱٠تا ۱۲سال پرداخت مستهلک شود وبا توجه به ۵٠٠میلیارد بابت اعتبار پل پل سفید از دوبانک صادرات ۳٠٠میلیارد وبانک ملی ۲٠٠میلیارد اعتبار داده شود. وبا احداث پل کابلی به زیبا سازی شهر هم توجه شود.

این مسئول از عملکرد واعتباراتی که برای بیمارستان شهدای زیراب انجام شده است عنوان کرد. ویکی از انتقادهای وی از حضور سرمایه گذار در بحث الومینیوم فلوراید وساختن کارخانه که با ایرادی که کارشناس گرفته است انجام نشد.

این نماینده مجلس در ادامه معتقد است که باید برای پیشرفت فرهنگ مردم بازبینی شود. وی همچنین به فضای مبادلات وروابط تجاری وسیاسی با کشورهها در منطقه ازاد در مازندران باید وجود داشته باشد. به عنوان مثال (منطقه ازاد در چین) وجود دارد.

وی به جابه جایی روستای ممشی اشاره داشت که باید اختلافات محلی حل شود وبا نشست با استاندارد مسائل ومشکلات این منطقه حل شود ووی برای کوچه هایی که در شهر زیراب تابلویی ندارد معتقد است نگاه یک شهردار باید به مانند دوربین فیلمبردای باشد وبه همه مسائل زیباسازی شهری، عمرانی و… تا عملکرد ان ضعیف نباشد.

در خاتمه نماینده مجلس سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ نوید ساختن فرهنگسرا برای هر شهر یا شهرستان را دادکه طبق جلساتی که با معاون وزیر، فرمانداران در اداره کل ارشاد برگزار شد قرار شد اگر ساختمانی تجهیزات ندارد داده شود واگر ساختمانی برای فرهنگسرا موجود نیست زمینی اختصاص داده شود که برنامه های اجرایی ان اتاق خبر نگاران ، شب شعر، قرائت قران ومسابقات قرانی، تاتر و… ایجاد شود.

ودر اتمام نشست اصحاب رسانه با اهدا لوح از خبر نگاران شهرستان سوادکوه تقدیر شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.