تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر : 18898

سکینه مریخ

ریحان آباد گلوگاه میزبان تاسیس اولین پیشخوان کتابخانه‌ای در مازندران

ریحان آباد گلوگاه میزبان تاسیس اولین پیشخوان کتابخانه‌ای در مازندران
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: در هفته دولت جاری اولین پیشخوان کتابخانه‌ای استان در روستای ریحان آباد در شهرستان گلوگاه افتتاح خواهد شد.

به گزارش ریحان نیوز، سکینه خاتون مهدیان‌پور در نشست خبری با خبرنگاران، ضمن تبریک روز خبرنگار و هفته دولت و تسلیت ایام اظهار کرد: باتوجه به اینکه رویکرد دولت سیزدهم اتمام پروژه‌های عمرانی است تلاش ما در جهت اتمام پروژه‌های کتابخانه‌هاست.

وی با اشاره به حزییانی از برنامه‌های فرهنگی این اداره کل، افزود: در چهار ماهه اول سال ۲ هزار و ۳۹۴ برنامه فرهنگی در سطح اداره کل و شهرستان اجرا شد، برنامه فاخری به‌نام اولین جشنواره نقالی کتابخانه‌های استان مازندران به‌مناسبت روز فردوسی نیز برگزار شد.

مهدیان پور خاطرنشان کرد: کتابخانه مرکزی ساری با زیربنای بیش از ۷ هزار مترمربع که سال ۱۳۸۶ کلنگ‌زنی و از سال ۱۳۹۱ استارت خورد، نیازمند تامین اعتبار است‌.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی مازندران اتمام پروژه کتابخانه مرکزی ساری را یکی از دغدغه‌های وزارت ارشاد دانست، گفت: امیدواریم تا یک سال آینده شاهد افتتاح آن باشیم پس از راه‌اندازی دغدغه طراحی و تجهیز آن وجود دارد.

وی از تغییر رویکرد اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، تبدیل قفسه بسته کتاب‌ها به قفسه باز خبر داد و گفت: در سال جاری حدود ۱۲ هزار عضو جدید کتابخانه‌ها داشتیم، همچنین موکب ساحل دانایی در فریدونکنار نیز برپا شد، در هفته کتاب انجمن خیرین کتابخوانی نیز راه‌اندازی خواهد شد.

مهدیان پور با اشاره به کلیاتی از برنامه‌های هفته دولت در این اداره، عنوان کرد: افتتاح کتابخانه لاریم در شهرستان جویبار و افتتاح اولین پیشخوان کتابخانه‌ای استان مازندران در شهرستان گلوگاه روستای ریحان‌آباد که یازدهمین پیشخوان کتابخوانی در کل کشور است را خواهیم داشت، این کتابخانه یک مرکز معین در شهر دارد، بازگشایی کتابخانه در بهنمیر را نیز داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی مازندران اعلام کرد: در هفته دولت مسابقات کتابخوانی تحت عنوان گوهر ناب، برپایی میز خدمت در مصلاهای کلیه شهرستان‌ها با محوریت دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و اجرای طرح جریان دانایی را خواهیم داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.