تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
کد خبر : 18865

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد:

سکینه مریخ

رونمایی از کتاب “پای گلدسته کوهستان” در روستای کوهستان

رونمایی از کتاب “پای گلدسته کوهستان” در روستای کوهستان
رئیس سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از رونمایی کتاب «پای گلدسته‌ کوهستان» در روستای کوهستان خبر داد و افزود: این مراسم عصر امروز (شنبه) با حضور «نصرت الله محمودزاده» نویسنده مازندرانی و اهل روستای کوهستان که با محوریت برادر شهیدشان «محمدحسین محمودزاده» به نگارش درآمده است، برگزار خواهد شد.

به گزارش ریحان نیوز، بیستمین دوره نشست تخصصی-آموزشی خاطره نگاری دفاع مقدس با موضوع دایره‌های مستندسازی در دفاع مقدس (زندگی‌نامه نویسی) با حضور وبیناری سردار «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به میزبانی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران برگزار شد.

در این نشست «سید رضا میربابا» معاون سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، «شاهرضایی» مجری و کارشناس، «معصومه رامهرمزی» نویسنده دفاع مقدس، «نصرت الله محمودزاده» نویسنده دفاع مقدس مباحثی را در خصوص زندگی نامه نویسی و مستند نگاری دفاع مقدس ارائه کردند.

سردار «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه دومین نشست منطقه‌ای تخصصی-آموزشی خاطره نگاری دفاع مقدس را به میزبانی استان مازندران در سال جاری برگزار می‌کنیم، افزود: این کارگاه به عنوان یکی از بهترین‌های کارگاه‌های تخصصی در کشور جایگاه خودش را پیدا کرد.

وی با بیان اینکه نتیجه این نشست‌های تخصصی در قالب کتاب آموزشی و پژوهشی با عنوان «خاطره‌گویی در زیست بوم دفاع مقدس» روانه بازار شد، گفت: هرچه‌قدر در حوزه خاطره‌گویی و خاطره نویسی کار کنیم کم است چراکه جامعه رزمندگان بعد از جنگ را از دست می‌دهیم و نیازمند تربیت نیرو‌های جوان و نوقلم هستیم تا یک جهاد عظیم برای دریافت مطالب و خاطرات این عزیزان در کشور صورت بگیرد.

این مسئول با بیان اینکه با از دست دادن این عزیزان گنجینه‌ای از اسرار جنگ را از دست می‌دهیم، تأکید کرد: ان شالله با برگزاری این کارگاه‌ها شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

سردار بایرامی از رونمایی کتاب «پای گلدسته‌ کوهستان» در روستای کوهستان خبر داد و افزود: این مراسم عصر امروز (شنبه) با حضور «نصرت الله محمودزاده» نویسنده مازندرانی و اهل روستای کوهستان که با محوریت برادر شهیدشان «محمدحسین محمودزاده» به نگارش درآمده است، برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه با هدف جذب مخاطب مردمی در این روستا برگزار خواهد شد.

«محسن شاهرضایی» نویسنده و پژوهشگر، آموزش را ابزاری برای صیانت از خاطره نگاری دفاع مقدس دانست و گفت: همین ضرورت باعث شد از حدود ده سال پیش شورای خاطره‌نویسی (مستندنگاری) تشکیل شد و آموزش‌های سراسری در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری این کارگاه معرفی و شناساندن نویسندگان گمنام حوزه دفاع مقدس و آثارشان در سطح ملی به جوانان و نسل امروز است.

نویسنده و پژوهشگر با بیان اینکه بیستمین دوره کارگاه را به میزبانی استان مازندران برگزار می‌کنیم، خاطرنشان کرد: این کارگاه با محوریت موضوعات دانشی (سوژه یابی، نثر، لحن و بیان) و مهارتی (چگونگی مصاحبه و تدوین، کد گذاری و…) با حضور نویسندگان برگزار می‌شود.

شاهرضایی با بیان اینکه به همت سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس مجموعه مباحث دوره‌های گذشته در «نشریات پلاک هشت» به چاپ رسیده است، اذعان داشت: شانزدهمین شماره این نشریات تحت عنوان کتاب « خاطره نویسی در زیست بوم دفاع مقدس» با موضوع آخرین یافته‌های علمی که به صورت تجربی تولید و در اختیار جامعه نویسندگان قرار گرفت.
انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.