تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
کد خبر : 18792

زینت موسوی پور

زن در رسانه‌های غربی و تبیین جایگاه زن در غرب و اسلام

زن در رسانه‌های غربی و تبیین جایگاه زن در غرب و اسلام
دانشمندانی از غرب که به بشریت خدمت کردند به مانند زنان ایران قابل تقدیر وبا ارزش هستند، اما مقایسه زنان در رسانه غرب واسلام دو دیدگاه متفاوتی را می طلبد.

ریحان نیوز _ یادداشت| از زمان تولد لحظه ای که با افرینش یک زن دنیایی متفاوت از هر انچه که باید مورد تغیر وتحول وشکل گیری صورت بگیرد انجام میشود زیرا زن زایش وزنده شدن دوباره زندگی وجهانی است که با پرورش موجودی باعث بقا وادامه نسل ان میشود.

به ماهیت وموجودی که باعث بقا وادامه نسل ان می شود باید توجه کرد به ماهیت وموجودی زن در کل ایران زمین با تمام اداب وسنن وسنتهایی که گاه مورد نقد ونظرات مثبت ومنفی قرار می گیرد گذری داریم که در همه حال وشرایط زنان ما در ایران زمین با از خود گذشتگی که در اکثریت انان است بار حمل مسائل مختلف را به دوش می کشند.

واین بار نوع نگرش رسانه های غرب به زنان ما به یک سال ویک زمان خاص تعلق نمی گیرد بلکه در طول سالهای سال زنان فاخر واندیشمند، دانشمند، شاعر، هنرمند، نویسنده… از هر انچه که خود سمبلی از هنر وهنرمندی زنان ایران زمین است دیده شده وبا کتابها ومقالات متعدد به قلم نگارش شده است. عکاسان هنرمند بار دوش مسئولیت مادرانه، پدرانه در مشاغل کارگری، باربری، کشاورزی، تولیدی، کارخانجات، صنایع دستی وغیر دستی و… در مقام وموقعیتهای اجتماعی در مشاغل اساتید دانشگاه، دکترهها، روانشناسان، خبرنگاران، مددکاران، وکیلان و… کاملا واضح وشفاف نشان داده شده است.

اثبات توانمندی زنان در رسانه های ایران وخارج از ایران به تصویر کشیده شده است. اما جایگاه ان از هر انچه که به نام زن در غرب نشان داده می شود، گاهی مورد تعرض وخشونت وقانونمندی سخت بوده است، بدنبال علل وچرایی این مسئله بودن باید مربوط به یک زمان خاص نباشد با کالبد شکافی زن در عمق یک جامعه دردها ومصیبتهایی که به تنهایی حمل می کند که گاهی هیچ زبان وقلمی نمی تواند تحمل رنج ومصیبتهای اورا زمانی که دچار اسیبهای خانواده واطرافیان می شود بیان کرد.

فرهنگ غرب برای زنان کاملا اشکار است زمانی ما می توانیم قیاس این دوجهان متفاوت را داشته باشیم که با کارشناسی وسنجیدن اعمال ورفتارهایی که باعث رضایت وعدم رضایت در هر دو منطقه جغرافیایی است به قضاوت بنشینیم.

دانشمندانی از غرب که به بشریت خدمت کردند به مانند زنان ایران قابل تقدیر وبا ارزش هستند، اما مقایسه زنان در رسانه غرب واسلام دو دیدگاه متفاوتی را می طلبد.

حال باتوجه من به عنوان یک هم جنس خودم در هر کجای این کره خاکی با شم می توانم با قلم، بیان، هنر و… ارتباط هماهنگ وهم سو با هم نوع خودم را با زبان دنیای ارتباطات دیروز وامروزمان به خوبی نشان دهم.

تا نسل امروزمان،کودکان،نوجوانان،جوانان دختران،پسران، مادران، پدران اینده با اندیشه واگاهی وتحلیل مورد مطالعه قرار دهند زن در رسانه های غربی واسلام به چه صورت است، مرز بین سفیدی وسیاهی اشکار شود وبا سنجش وانتخابی اگاهانه نه با اجبار قدمهای با ارزشی را برای فردای روزگار خود ووطن خود بر دارند.

در خاتمه باید اشاره به نکته ای ارزشمند داشت رسانه همیشه توانسته تواتمند بودن زنان وقدرت انان را در هر دو سو به خوبی نشان دهد اما این به معنای کامل بودن ورضایت کافی نیست چرا که نسل امروز ما با نسل قدیم ما کاملا دیدگاهی متفاوت دارد واین امری بدیهی وقابل پذیرش است بباییم ما وارثان انتقال دهندگان جایگاه زن در اسلام وغرب را برای نسل امروزمان بدرستی وبا خود شناسی وخود اگاهی نشان دهیم تا رهرو زنان ماندگار جهان باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.