تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۴۵
کد خبر : 18907

سکینه مریخ

برگزاری مسابقات رباتیک “تجن کاپ” در ساری/ طرح ۷نخبه به مرحله داوری رسید

برگزاری مسابقات رباتیک “تجن کاپ” در ساری/ طرح ۷نخبه به مرحله داوری رسید
مدیر جهاد علمی پژوهشی و فناوری سپاه ساری از برگزاری مسابقات رباتیک تجن کاپ در ساری با محوریت ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران خبر داد و گفت: تاکنون 7 نفر از نخبگان مرکز استان شناسایی شده که طرح‌ها و ایده‌های آنها به مرحله داوری رسیده است.

به گزارش ریحان نیوز، میثم محمدیان حمیدی مدیر جهادعلمی پژوهشی سپاه ناحیه ساری در گفت و گوی از اجرای مسابقه استانی رباتیک در مرکز استان خبر دادو تصریح کرد: تاکنون 7 نفر از نخبگان مرکز استان شناسایی شده که طرح‌ها و ایده‌های آنها به مرحله داوری رسیده است.

محمدیان، یادآور شد: این طرح‌ها شامل تولید لاستیک خودرو با مواد اولیه نانو و ساخت مواد آزمایشگاهی، دستگاه هوشمند سیستم گردش جوجه کشی، ساخت عینک هوشمند است.

مدیر جهاد علمی پژوهشی و فناوری سپاه ساری با اعلام اینکه یکی از اقدامات کمتر توجه شده در سال‌های اخیر کم توجهی به پایان‌نامه‌های علوم انسانی بوده ، افزود: در این ارتباط رایزنی‌ها با مراکز آموزشی و دانشگاهی استان مازندران انجام شده و زمینه سازی برای دعوت از نخبگان و افراد اثرگذار را فراهم کردیم.

محمدیان یکی از برنامه‌های جدی در شهرستان ساری را تعامل با واحدهای علمی و پژوهشی در مرکز استان خبر داد و افزود: رایزنی‌ها جدی را پارک علم و فناوری شهرستان ساری، بنیاد نخبگان و دانشگاه‌های  مرکز استان انجام دادیم.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای برگزاری نخستین دوره مسابقات رباتیک تجن کاپ با محوریت دومین کنگره 10 هزار و 400 شهید استان مازندران خبر داد و گفت: این مسابقات به صورت آزاد در سطح استانی در روزهای سوم شهریور به میزبانی مرکز استان ودر سالن ورزشی فجر ساری برگزار می‌شود.

وی هدف از اجرای ای مسابقه را کشف نخبگان و استعدادهای درخشان ،ایجاد انگیزه در دانش آموزان و نوجوانان در موضوعات نوین علمی و فناوری عنوان کرد و گفت : این مسابقه برای اولین بار در سطح استان در قالب لیگ دانش آموزی جنگجوی۳۵ کیلو گرم و با ثبت نام از دانش آموزان رده سنی ۱۱ تا ۱۸ سال برگزار می شود و به نفرات برگزیده جوائز نفیسی اهدا خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.