تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
کد خبر : 18547

سکینه مریخ

احترام به قوانین رکن مهم سلامت جامعه است/ ضرورت رعایت رفتارهای ترافیکی

احترام به قوانین رکن مهم سلامت جامعه است/ ضرورت رعایت رفتارهای ترافیکی
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: احترام به قوانین و اجرای آن از سوی همه مردم از مهم ترین ارکان سلامت جامعه می باشد که از مهم ترین رفتارهای ترافیکی دراین عرصه احترام به چراغ راهنمایی و رانندگی است.

به گزارش پایگاه خبری ریحان نیوز، سرهنگ نصراله بیگلری طی گفت‌گویی اظهار کرد: پلیس راهور با استفاده از دوربینهای نظارتی و با کمک همیاران پلیس و همیاران ترافیک نسبت به ثبت و اعمال قانون تخلفات فوق الذکر بدون چشم‌پوشی اقدام قانونی بعمل می‌آورد.

وی افزود: احترام به قوانین واجرای آن از سوی همه مردم از مهم ترین ارکان سلامت جامعه می باشد که از مهم ترین رفتارهای ترافیکی دراین عرصه احترام به چراغ راهنمایی و رانندگی است.

سرهنگ بیگلری خاطرنشان کرد: عبور از چراغ قرمز راهنمایی بارها و بارها از سوی افراد هنجارشکن و قانون گریز اتفاق میافتد و جان و مال دیگران را ملعبه دست خود قرار داده و با رفتارهای ضد اجتماعی باعث تصادفات سهمگین و خسارت مالی و گره های کور ترافیکی می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران ادامه داد: اگر راننده‌ایی از چراغ قرمز راهنمایی عبور کند علاوه برجریمه نمره منفی نیز در سابقه گواهینامه ایشان درج و ثبت خواهد شد و مامورین حسب ماده 5قانون رسیدگی به تخلفات و اخذ جرائم به محض رویت و تشخیص تخلف اقدام قانونی را انجام خواهند داد، بنابراین عاقلانه ترین کار این است که چراغ راهنمایی و رانندگی را محترم بدانیم و به آن احترام بگذاریم.

این مسئول اضافه کرد: رنگ‌های چراغ راهنمایی و رانندگی در حقیقت به زندگی عابر پیاده و راننده سواره رنگ زندگی یا مرگ می‌پاشند، بنابراین هر عقل سلیمی تایید می کند که رفتاری قانونی و صحیح با چراغ راهنمایی و رانندگی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در پی گزارش مردمی در این رسانه در خصوص استفاده برخی رانندگان که اقدام به استفاده از چراغهایی با نور غیر متعارف و خیره کننده می‌نمایند، حسب دستور رییس پلیس راهور این شهرستان به گشتهای شبانه و کارشناسان تصادفات اعلام شده که نسبت به برخورد جدی با اینگونه تخلفات  و همچنین نقص در سیستم روشنایی خودروها  داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.