تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱
کد خبر : 18463

رضا متانی

فلسفه وجودی سازمان، تضمین حال و آینده نیروی کار است/61درصد مازندرانی‌ها تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی

فلسفه وجودی سازمان، تضمین حال و آینده نیروی کار است/61درصد مازندرانی‌ها تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی مازندران گفت: فلسفه وجودی سازمان که عمری 90ساله دارد این است که نیروی کار، حال و آینده آن تضمین شود و وقتی این اتفاق رخ دهد بهره وری نیروی کار هم افزایش خواهد داشت.

به گزارش ریحان نیوز، حسن فلاح شب گذشته در مراسم جشن کارگران بازنشسته و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی که در سالن اجتماعات شهرداری قائمشهر برگزار شد با بیان اینکه این سازمان بزرگترین سازمان بیمه گر اجتماعی است و به منابع دولتی متکی نیست و بر اساس ورودی ها و خروجی ها اداره می شود، اظهار کرد: منابع سازمان تأمین اجتماعی از محل حق بیمه ای است که از شرکای اجتماعی وصول می شود و دولت سهم کوچکی دارد.

وی افزود: فلسفه وجودی سازمان که عمری 90ساله دارد این است که نیروی کار، حال و آینده آن تضمین شود و وقتی این اتفاق رخ دهد بهره وری نیروی کار هم افزایش خواهد داشت.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان مازندران با بیان اینکه وقتی کارفرما وظیفه خود را به درستی انجام می دهد، سازمان هم خدمات خود را به موقع به جامعه هدف ارائه خواهد داد، تصریح کرد: از جمعیت بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان مازندران حدود ۲ میلیون نفر یعنی معادل ۶۱ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و این آمار از میانگین کشور بالاتر است و نشان دهنده توسعه فرهنگ بیمه ای در استان است.

فلاح ادامه داد: تا قبل از پیروزی انقلاب تنها ۲۰ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش نظام بیمه ای بودند و این در حالی است که امروز بالغ بر 71 درصد از جمعیت کشور تحت پوشش صندوق های بیمه ای هستند که از این میان سهم سازمان تأمین اجتماعی 53 درصد است.

وی در پایان به اتفاقات خوبی که در دولت سیزدهم رخ داد اشاره کرد و گفت: در این دولت، سازمان تأمین اجتماعی توانست بدهی ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی خود به سیستم بانک رفاه را تسویه کند و همچنین دولت 170 هزار میلیارد تومان بدهی خود به تأمین اجتماعی را در قالب سهام خوب بازده تسویه کرد.

*برنامه هفتم، ضد کارگری است

در ادامه دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران از بازنشستگان به عنوان جماعتی نام برد که مستحق تکریم هستند، اظهار کرد: این قشر عزیز، آیینه شاغلین هستند و بی توجهی به این مسأله بی توجهی به کار و تولید است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران افزود: حقوق و مزایای سال گذشته و امسال مورد تأیید ما نیست و مشکلات معیشتی و درمانی همچنان گریبانگیر ما است.
وی در پایان گفت: برنامه هفتم که توسط دولت ارائه شد، ضد کارگری است و دولت نباید دست در جیب ما کند چرا که بعد از خدا امید ما به دولت است و باید حمایت کند و همچنین نمایندگان ما در مجلس شورای اسلامی باید عنایت بیشتری به ما داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.