تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
کد خبر : 18334

استاندار مازندران خبر داد:

سکینه مریخ

انعقاد قرارداد ۴۰میلیون دلاری برای احداث شهر سلامت در رامسر

انعقاد قرارداد ۴۰میلیون دلاری برای احداث شهر سلامت در رامسر
استاندار مازندران با اشاره به این که رامسر به عنوان هاب گردشگری کشور قرار گرفته است، یادآور شد: هفته گذشته قراردادی به مبلغ حدود ۴۰ میلیون دلار برای احداث شهر سلامت در این شهرستان با سرمایه‌گذار عرب قرارداد منعقد شده است.

به گزارش ریحان نیوز، سید محمود حسینی پورنوری شامگاه روز یکشنبه در سیزدهمین سفر شهرستانی در دیدار با اقشار مردم، خانواده های شهدا، فعالان فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نخبگان در اردوگاه میرزا کوچک خان رامسر، افزود: حدود ۱۰ سال رشد اقتصادی مازندران صفر بود اما با برنامه ریزی های انجام شده در دولت مردمی سیزدهم اکنون این رقم به بیش از پنج درصد رسیده است.

وی اظهارداشت: باید همگی تلاش کنیم تا با بهره گیری از همه ظرفیت ها اقتصاد مردم را رونق ببخشیم.

حسینی پور، خاطرنشان کرد: این استان از سه بندر بسیار مهم بهره مند است و دریافت مجوز مرز هوایی و بین المللی شدن فرودگاه رامسر از دستاوردهای این دولت بوده است.

استاندار مازندران با بیان این که برای نخستین بار با حضور مدیران کل و ستادی تمام روستاهای رامسر مورد بازدید قرار گرفت که اتفاق بی نظیری است، گفت: پرسشی که مطرح است این که چرا رامسر با توجه برخورداری از موقعیت های ممتاز و بی نظیر در استان دچار عقب ماندگی شده است.

حسینی پور، با بیان این که دنیا تغییر کرده و باید این تغییرات در استان و رامسر دیده شود، گفت: نباید مسائل فرعی بر مسائل اصلی غالب بشود، انتظار این بود که در باره توسعه گردشگری ایده و پیشنهاد می دادید.

وی خاطرنشان کرد: اگر رامسر موقعیت گردشگری و بین المللی دارد از موهبت های الهی است اما نباید دهستان اشکورات رامسر جزو محروم ترین مناطق مازندران باشد این منطقه جزو شهرستان های برخوردار است.

مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به این که رامسر به عنوان هاب گردشگری کشور قرار گرفته است، یادآور شد: هفته گذشته قراردادی به مبلغ حدود ۴۰ میلیون دلار برای احداث شهر سلامت در این شهرستان با سرمایه گذار عرب قرارداد منعقد شده است.

به گفته وی امروز نیز در حوزه کریدور شمال جنوب و اتصال جاده “قزوین – رحیم آباد – کلاچای” با حضور سه استاندار گیلان؛ مازندران و قزوین نشست برگزار کردیم.

استاندار مازندران، بیان کرد: در حوزه گردشگری برنامه های زیادی مدنظر داریم و هم اکنون بیشتر کشورهای سی آی اس و عربی خواهان دریافت خدمات در گردشگری سلامت رامسر هستند.

حسینی پور، افزود: همه مشکلات و خواسته های مطرح شده در این نشست یادداشت و پیگیری و مورد بررسی قرارگرفته و رسیدگی می شود.

وی تاکید کرد: این نشست ها باید تداوم یابد لذا باید تمرین کنیم صدای دیگران شنیده شود.

مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به جمعیت سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفری این استان و حضور جمعیت میلیونی مسافران به این خطه بر ضرورت برنامه ریزی برای جمعیت شناور از هم اکنون تاکید کرد.

سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران، امروز یکشنبه در سیزدهمین سفر شهرستانی خود در راس هیاتی شامل معاونان استانداری، مدیران ستادی و استانی به شهرستان رامسر سفر کرد.

استاندار مازندران و مدیران استان در این سفر از روستاهای محروم منطقه بازدیدکردند.

در این سفرهای شهرستانی، هر یک از مدیران با حضور در ۲ تا سه روستای این شهرستان، مسایل و مشکلات مردم و روستاها را بررسی و شناسایی کردند و برای جمع بندی و تصمیم سازی جهت برون رفت از آن ها در جلسه شورای اداری امشب ارائه شد تا مسائل در زمان های تعیین شده و با راهکارهای مصوب، حل و رفع شود.

مصوبات این جلسات به دستگاه های متولی ابلاغ و پیگیری های لازم برای اجرای آن با جدیت صورت خواهد گرفت.

برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، بازدید از عملیات اجرایی چند طرح عمرانی و واحد صنعتی از جمله دیگر برنامه های مقام‌ عالی دولت در استان‌ در سفر به رامسر است.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.