تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
کد خبر : 18137

سکینه مریخ

جهاد تبیُّن در کنار جهاد تبلیغ و جهاد تبیین ضرورت دارد

جهاد تبیُّن در کنار جهاد تبلیغ و جهاد تبیین ضرورت دارد
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: جهاد تبیُّن در کنار جهاد تبلیغ و جهاد تبیین لازم است، یعنی با شنیدن اخبار به دنبال تحقیق رفته و سپس آن را بپذیریم.

به گزارش ریحان نیوز،  آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در رزمایش فعالان عرصه جهاد تبیین و آغاز هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی در مصلی امام خمینی (ره) ساری گفت: تبلیغ مقدمه تبیین است و جهاد تبیین یک جهاد موثر، مفید و لازم است که متن آن در قرآن آمده است، اما قبل آن جهاد تبلیغ لازم است.

وی تصریح کرد: شان پیامبران تبلیغ است، خود پیامبر بزرگ اسلام نیز انتخاب شدند تا تبلیغ کنند؛ ایشان در خطبه غدیر همه امت را رسانه قرار داده و خواسته که مبلغ باشند چون  تبلیغ بسیار مسئله مهمی است.

آیت الله لائینی افزود: پیامبر اکرم از مردم خواستند تا روی مسئله ولایت و امامت جریان تبلیغ درون خانواده‌ای و برون خانواده‌ای را تا روز قیامت در پیش بگیرند.

وی تاکید کرد: تبلیغ دین در روز بعثت و تکمیل آن در روز غدیر انجام شد، جهاد تبیُّن در کنار جهاد تبلیغ و جهاد تبیین لازم است، یعنی با شنیدن اخبار به دنبال تحقیق رفته و سپس آن را بپذیریم.

آیت الله لائینی گفت:  مشکل بزرگ جهاد تبلیغ این است که ما نمی‌دانیم چگونه به همه انسان‌ها وصل شده و حرفمان را به گوششان برسانیم، الان در فضای مجازی اگر یک کلمه خلاف خواسته یک گروه صحبت کنید حذف خواهید شد، در اجتماع و مسجد نیز حضور پیدا نمی‌کنند، برای این موضوع باید راهکار پیدا کرد تا با افرادی از غیر خودمان و کسانی که نمی‌بینیم ارتباط بگیریم.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های تبلیغاتی رسانه ملی سازمان تبلیغات و رسانه فرهنگی در این زمینه باید فکر کنند که چگونه حرف پیامبر اکرم (ص) را به گوش آحاد جامعه برسانیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.