تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
کد خبر : 18046

سکینه مریخ

ضرورت احیای ابعاد زندگی علما و شناساندن آن به مردم

ضرورت احیای ابعاد زندگی علما و شناساندن آن به مردم
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: یکی از ابعاد ضروری زندگی؛ چگونگی مدیریت رقابت‌های درون صنفی، اختلافات و سو‌ءتفاهمات است که آیت الله محمد فاضل استرآبادی (ره) به حق در این زمینه موفق عمل کردند پس باید ابعاد مختلف زندگی چنین شخصیت‌هایی را احیا کرده و به مردم بشناسانیم.

به گزارش ریحان نیوز و به نقل از، روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در نخستین همایش ملی بررسی دیدگاه‌ها، آثار و فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آیت الله محمد فاضل استرآبادی (ره) که در دانشگاه مازندران برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام و یاد و خاطره خانواده آیت الله فاضل، اظهار کرد: ما با پنج تفکیک خطرناک و زیان‌بار مواجه هستیم که نباید اتفاق بی‌افتد.

وی افزود: اولا تفکیک زندگی از علم برای بشر خسارت‌بار است همه باید در جهت ترویج، روشنایی و نشر علم کار کنیم، دنیا جهل است فقط جایی که علم است از نور و روشنایی برخوردار است، تفکیک دوم تفکیک علم ابزارساز از علم آدم‌ساز است،همه آمال و آرزوهای برخی‌ها این است که در فضای علمی پیشرفت کنند اما از فضای معرفتی دور بمانند‌.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: تفکیک سوم تفکیک علم و دین است، در حالی که علم و دین دو بال هستند، بشر هم باید دین‌دار و تسلیم رب العالمین بوده و هم باید معرفت و علم داشته باشد، چهارم تفکیک دین از عمل است، عمل به احکام و آداب دینی مهم است، اینکه مسلمان اسمی هستیم یا مسلمان واقعی به عمل به آموزه‌های دینی بستگی دارد‌.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: پنجم تفکیک عمل از اخلاص است، عمل بدون اخلاص از بی عملی مضرتر است در پیکر عمل باید روح اخلاص وجود داشته باشد، به فرموده امام علی (ع) علم حجتی بر علیه انسان مگر آنی که عمل کرده باشد.

امام جمعه ساری همچنین با بیان اینکه اخلاص در معرض خطر است، عنوان کرد: شیطان به دنبال گرفتن روح اخلاص از انسان است، علم، عمل، دین، معرفت‌های همه جانبه و اخلاص می‌تواند برای انسان شفابخش باشد؛ حضرت آیت الله فاضل، مصداقی از این معجون را در خودشان داشتند و مروج همه اینها بودند.

این مسئول ادامه داد: از چنین شخصیت‌هایی در زمینه‌های مختلف می‌توان الگو گرفت، اما گاه باید از یک شخصیت در چگونگی عبور از چالش‌ها و مدیریت آن‌ها به‌خصوص در ناهمواری‌ها باید استفاده کرد.

وی با بیان اینکه اختلاف و رقابت بین جامعه روحانیت خوب نیست، گفت: مهم این است بدانیم که چگونه می‌توان این معبر پرمخاطره را مدیریت کرد، همراه با درسی که می‌خوانیم و اخلاقی که می‌آموزیم می‌توانیم در مدیریت رقابت‌ها و تبدیل آن به رفاقت‌ها موفق عمل کنیم.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: آیت الله فاضل به حق در مدیریت رقابت‌ها و منازعات و سوءتفاهم‌های بین صنفی و درون صنفی از بهترین روش‌ها استفاده می‌کردند، عامل موفقیت ایشان و هر کسی در این بخش اخلاص است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به فرموده امام راحل بیان کرد: امام فرمودند اگر ۱۲۴ هزار پیامبر در یک نقطه جمع شوند ذره‌ای اختلاف نخواهند داشت، آیت الله فاضل در طول زندگی به قدری خودگذشتگی، خود را ندیدن و عمل به ناپیداهای جهاد، مدیریت چالش و فضای سوءتفاهمات پیشه می‌کردند که حد نداشت، یکی از ابعاد ضروری چگونگی مدیریت رقابت‌های درون صنفی، اختلافات و سوءتفاهمات است، باید ابعاد مختلف زندگی چنین شخصیت‌هایی را احیا کرده و به مردم بشناسانیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.