تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶
کد خبر : 18001

گامی برای پرواز کودکان دارای مشکلات ذهنی و حرکتی؛

سکینه مریخ

برگزاری اولین همایش تشکیل هیات رییسه پاراکبدو کاراته کودکان ذهنی حرکتی توانبخشی مرکزی بابل

برگزاری اولین همایش تشکیل هیات رییسه پاراکبدو کاراته کودکان ذهنی حرکتی توانبخشی مرکزی بابل
مربی ورزشی مرکز توانبخشی مرکزی بابل از برگزاری اولین همایش رسمی تشکیل هیات رییسه پاراکبدو کاراته کودکان ذهنی حرکتی این توانبخشی در تهران خبر داد و خواستار حمایت بخش دولتی شد.

حکمیه باقری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ریحان نیوز، با اشاره به فعالیت‌های مرکز توانبخشی مرکزی بابل تحت مدیریت دکتر مرضیه نظری، اظهار کرد: باهدف کشف استعدادهای کودکان دارای مشکلات ذهنی و حرکتی تحت پوشش این مرکز تصمیم به تشکیل و انتخاب هیات رییسه پاراکبدو کاراته گرفتیم که محقق شد.

وی با بیان اینکه اولین همایش رسمی برای تشکیل هیات رییسه پاراکبدو کاراته در تهران برگزار شد، افزود: در کشور کودکان ورزشکاری وجود دارند که دارای مشکلات ذهنی حرکتی هستند، برای سروسامان دادن به اوضاع این بچه‌ها اقدام به تشکیل یک تیم ورزشی کردیم که هیات رییسه و اعضای اولیه آن نیز انتخاب شدند.

باقری تصریح کرد: خوشبختانه باوجود گذشت بیش از یک سال از حضور این کودکان در باشگاه در کنار کودکان عادی تعداد اعضای تیم در حال افزایش است و ورزشکاران تیم برای مسابقات دور بعد که مرداد ماه جاری برگزار خواهد شد آماده می‌شوند.

این مربی کاراته با تاکید بر اینکه استعدادیابی تخصصی این کودکان زیرنظر دکتر نظری در بابل انجام می‌شود، گفت: بودجه تشکیل این تیم از محل شهریه ماهانه کودکان به مرکز توانبخشی مرکزی بابل تامین می‌شود و هدفمان کاملا خیر است اما تازه شروع کردیم و هیچ نوع حمایتی نداریم‌.

وی اضافه کرد: اولویت جذب اعضای تیم بر این است که بچه‌هایی که تحت پوشش خود توانبخشی هستند استعدادیابی شوند، بنده نیز باتوجه به تجربه کافی و شناخت به‌واسطه کار در مدرسه کودکان عادی و همچنین استثنایی پای کار هستم.

باقری تاکید کرد: چنانچه شاهد حمایت بخش دولتی نیز باشیم شاهد رشد هر چه بیشتر کودکان کم توان در کنار کودکان عادی هستیم چرا که اکثر این بچه‌ها که در رشد علمی ضعیف هستند، استعدادهای هنری و ورزشی دارند.

این بانوی ممتاز در هنر خوشنویسی در پایان یادآور شد: از اینکه عمرم در کنار این بچه‌ها مفید میگذرد خوشحالم و انرژی دریافت می‌کنم، اما متاسفانه باشگاه فعلی از کمبود امکانات و تجهیزات بهروز رنج میبرد که نیازمند حمایت است، از این رو دست یاری خود را به سوی اداره کل ورزش و جوانان، بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی مازندران دراز می‌کنیم تا گامی بلند در جهت شکوفایی کودکان دارای مشکلات ذهنی و حرکتی استان برداریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.