تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
کد خبر : 17719

سکینه مریخ

چتر حمایتی بیمه سلامت مازندران بر سر ۱۱۰۰ زوج نابارور

چتر حمایتی بیمه سلامت مازندران بر سر ۱۱۰۰ زوج نابارور
مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد موالید ما کمتر از سال ۱۴۰۰ بود، بیمه سلامت در سال گذشته هزار و ۱۰۰ زوج نابارور را با اعتبار ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تحت پوشش قرار دارد.

به گزارش ریحان نیوز، محمدرضا میرزایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت هفته ملی جوانی جمعیت برگزار شد، با بیان اینکه حق بیمه دهک یک تا سه تحت پوشش بیمه سلامت رایگان است، اظهار کرد: در سال گذشته در مازندران ۱۳۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند، همچنین همه ۹۰۰ هزار روستایی از بیمه رایگان برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه با ۲ هزار و ۶۷۰ موسسه طرف قرارداد هستیم، افزود: مبلغ پرداختی ما به موسسات در سال گذشته هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ است.

میرزایی با بیان اینکه شعار ما این است که پرداخت‌ها را به روز انجام می‌دهیم، با اشاره به کارنامه خوب استان مازندران در طرح درمان بیماران خاص و ۱۰۷ گروه بیماری صعب العلاج، گفت: در حوزه ثبت‌نام این بیماران دو مسیر وجود دارد و ۴۴ دسته از بیماری‌هایی که در سامانه‌ها نشان‌دار شدند می‌توانند ثبت‌نام کنند و از خدمات الکترونیک تقریبا رایگان برخوردار شوند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران ادامه داد: در سال گذشته مازندران در حوزه هزینه‌های سیستمی ۵۷ میلیارد تومان هزینه کرد، راه دوم پرداخت با تحویل اسناد به ما محقق شد، که تا پایان سال گذشته اسناد ۳ هزار و ۵۰۰ بیمار دریافت و ۲۴ میلیارد تومان بابت آن پرداخت شد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته برنامه واریز پول به حساب بیماران را آغاز کردیم و تا سی و یکم خرداد ماه جاری زمان پرداخت اسناد است که ۶۰ درصد این اسناد متعلق به بیماران سرطانی است، همچنین این برنامه را امسال با اعتبار کشوری ۷ هزار میلیارد تومان دنبال می‌کنیم.

میرزایی با اشاره به گرانی دارو، عنوان کرد: در سال گذشته استان مازندران ۱۷۵ میلیارد تومان بابت ارزش افزوده پرداخت کرد و حدود ۳۴۰ میلیارد تومان هزینه دارو شد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح درمان بیماران معتاد با ۷۵ مرکز طرف قرارداد شدیم و در سال گذشته ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای این بیماران هزینه کردیم.

وی یادآور شد: در بحث درمان زوجین نابارور که معضلی خیلی بزرگ است، ۱۰ تا ۱۵ درصد درد زوجین ما نابارور هستند که عدد کمی نیست، یکی از راه‌های افزایش جمعیت تمرکز روی درمان این زوجین است، بیمه سلامت ۹۰درصد تعرفه غیردولتی را پوشش می‌دهد.

میرزایی با اعلام اینکه در سال ۱۴۰۱ تعداد موالید ما کمتر از سال ۱۴۰۰ بود، اضافه کرد: بیمه سلامت در سال گذشته هزار و ۱۰۰ زوج نابارور را با اعتبار ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تحت پوشش قرار دارد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.