تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳
کد خبر : 17352

قدسیه سادات شعبانپور

مرکز نیکوکاری خاتم الاوصیاء نکا همزمان با سالروز شهادت امیر المومنین(ع) افتتاح شد

مرکز نیکوکاری خاتم الاوصیاء نکا همزمان با سالروز شهادت امیر المومنین(ع) افتتاح شد
همزمان با سالروز شهادت مولای متقیان علی(ع) مرکز نیکوکاری خاتم الاوصیاء شهرستان نکا با حضور مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران،امام جمعه شهرستان نکا، خانواده شهدای مدافع حرم، خیرین و محبان اهل بیت افتتاح شد که با برگزاری رزمایش همدلی و کمک مومنانه مهر علوی (۳۱۳بسته حمایتی سبد کالا) همراه بود‌.

به گزارش ریحان نیوز، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران در این مراسم با بیان اینکه یکی از رویکردهای کمیته امداد توانمندسازی نیازمندان تحت حمایت است گفت: حضور نیازمندان به عنوان مددجو در نهاد مقدس امداد به صورت موقت است و با پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال از چرخه حمایتی خارج می شوند که در این راستا سال گذشته حدود ۳۸ میلیارد تومان وام اشتغال به ۴۵۰مددجو پرداخت شد.

حجت الاسلام بشیر عالیشاه با بیان اینکه ۴۸۰مرکز نیکوکاری در استان مشغول فعالیت می باشند افزود: شناسایی نیازمندان واقعی ،رفع مشکلات آنان، مردمی شدن حمایت‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، تقویت فرهنگ انفاق و نیکوکاری با بهره‌مندی از ظرفیت خیرین از اهداف مراکز نیکوکاری است.

حجت الاسلام محمدصادق محمدی لائینی امام جمعه شهرستان نکا نیز گفت:کمک‌کردن و رفع نیاز نیازمندان به تاسی از شیوه زندگی ائمه معصومین (ع) به ویژه مولا علی(ع) است که باید این فرهنگ نوعدوستی را به درستی به فرزندانمان بیاموزیم.

وی با بیام اینکه کمیته امداد یکی از ثمرات بزرگ انقلاب اسلامی است افزود: کار در این نهاد مقدس یک توفیق الهی و مقدس محسوب می شود همچنین مردم ما در همه صحنه ها حضوری بی‌نظیر داشته و دارند و برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بر می دارند.

رمضان حسینی مدیر کمیته امداد نکا نیز بیان کرد: کمیته امداد به عنوان یک نهاد انقلابی و ولایی نقش مهمی در کاهش فقر،توانمندسازی افراد نیازمند و ایجاد اشتغال در جامعه دارد که در این راستا ۳هزارو ۵۰۰خانوار مددجوی امداد شهرستان درسرفصلهای مختلف از خدمات امداد بهره مند می شوند.

وی با اشاره به مراجعه بالای مردم به نهاد مقدس امداد گفت: بیش از ۵۰ درصد مراجعین غیرمددجو اما نیازمند هستند که امداد با ۳۰درصد اعتبار دولتی و ۷۰درصد منابع کمک‌های مردمی به نیازمندان خدمت رسانی می کند که مراکز نیکوکاری می توانند کمک موثری به کمیته امداد در راستای رسیدگی هر چه بهتر به نیازمندان و محرومین باشد که ۲۸مرکز درشهرستان نکا فعالیت دارند.

سید علی حسینی نوذری رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری خاتم الاوصیاء نیز با اشاره به اهداف مرکز نیکوکاری درجهت خدمت رسانی به نیازمندان بیان داشت: فلسفه تشکیل مراکز نیکوکاری تسریع و تسهیل در ارائه خدمت به افراد نیازمند است که تلاش داریم در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر مواسات و همدلی ، عمل به وظیفه دینی و ترویج فرهنگ نیکوکاری گامی جهت رفع نیاز نیازمندان برداریم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.