تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
کد خبر : 17269

یوسف یوسفی

حضور 17 هزار مازندرانی در راهیان نور

حضور 17 هزار مازندرانی در راهیان نور
مسئول ستاد راهیان نور سپاه کربلا از اعزام 17 هزار مازندرانی به مناطق عملیاتی خبر داد.

به گزارش ریحان نیوز، سرهنگ عسگر مجیدی با اعلام اینکه 17هزار و 720مازندرانی‌ها در قالب 230کاروان اتوبوسی به اردو‌های راهیان نور اعزام شدند، اظهار کرد: 230روحانی و 230راوی نیز در این اردو‌ها زائرین شهدا را همراهی کردند.

وی با اشاره به اینکه بهمن ماه سال گذشته اولین اعزام راهیان نور دانش آموزی را به مناطق عملیاتی داشتیم، افزود: 1700 دانش آموز دختر و 1500 دانش آموز پسر به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

مسئول ستاد راهیان نور سپاه کربلا از اعزام 3500 دانشجو به راهیان نور هم خبر داد و یادآور شد: 10 هزار و 80 نفر از مردم مازندران نیز در مناطق عملیاتی حضور یافتند و اعزام‌ها به شکل اتوبوسی و جمعی و همچنین به صورت خانوادگی و با خودروی شخصی صورت گرفت.

سرهنگ مجیدی در ادامه با بیان اینکه راهیان نور در رویش‌های انقلاب اثر گذار است، تصریح کرد: ۹۴۰نفر به صورت خانوادگی و با خودرو‌های شخصی به راهیان نور رفتند و این خانواده‌ها در اردوگاه‌های شهید مدافع حرم محمد بلباسی در خرمشهر و شهید جعفرزاده در اندیمشک از تغذیه و اسکان رایگان بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه زائرین شهدا از یادمان‌های عملیات‌های فتح المبین، فکه، طلاییه، هویزه، نهر خین، علقمه، شلمچه و اروند بازدید کردند، اضافه کرد: در برنامه اعزامی دانش آموزان و دانشجویان غیر از یادمان‌های یاد شده، زائرین از پارک موزه دفاع مقدس تهران و سد کرخه بعنوان راهیان پیشرفت بازدید داشتند.

به گفته سرهنگ مجیدی راویان و طلاب، روایتگری دفاع مقدس را در اردوگاه‌ها برعهده داشتند، گفت: اردوگاه هفت تپه یادمان طلایه داران مازندرانی دوران دفاع مقدس و بخشی از  هویت و سند پرافتخار رزمندگان شمالی است و در زمان جنگ تحمیلی بار‌ها مورد تهاجم نیرو‌های بعثی عراق قرار گرفت که ۱۲۰شهید از استان مازندران در هفت تپه تقدیم انقلاب شد که کمتر در دروان دفاع مقدس اتفاق افتاده عقبه لشکری مورد حمله قرار بگیرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا با اشاره به اینکه  هفت تپه، قدمگاه شهدای استان‌های شمالی گیلان، گلستان و مازندران است، از احداث  اردوگاه شهید شیرسوار – شهیدی که در این منطقه به شهادت رسیده است – در هفت تپه خبر داد و افزود: عملیات والفجر هشت یکی از عملیات‌های پرافتخار دفاع مقدس بود که مازندرانی‌ها در آن حضور داشتند.

سرهنگی مجیدی ادامه داد: عمده رزمندگان تمرین حضور در عملیات اروند را در هفت تپه انجام دادند و باید هفت تپه بعنوان اردوگاه یادمان تکمیل شود تا زائرین شهدا به ویژه نسل جوان بتوانند روایتگری صحیح از هفت تپه و رشادت‌ها و ایثارگری‌های مازندرانی‌ها را دراین منطقه عملیاتی شاهد باشند.

وی به حضور چشمگیر دهه هشتادی‌ها در راهیان نور هم اشاره کرد و گفت:  علیرغم توطئه افکنی دشمنان انقلاب اسلامی برای فاصله انداختن بین نسل نو با ارزش‌های دینی و انقلابی، حضور نوجوانان و جوانان به ویژه دهه هشتادی‌ها در اردو‌های راهیان نور چشمگیر بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.