تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
کد خبر : 16820

سکینه مریخ

حسین فرشیدی| مازندران کمترین کمبود نیروی پزشک خانواده را دارد

حسین فرشیدی| مازندران کمترین کمبود نیروی پزشک خانواده را دارد
معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استان مازندران از نظر تعداد پزشک کمترین کمبود را دارد و در بحث در تامین محتوای بسته ارائه خدمات موفق است.

به گزارش ریحان نیوز، حسین فرشیدی معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه برگزاری همایش کشوری پزشکی خانواده که در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) ساری برگزار شد، با اشاره به اهمیت بحث تحقق عدالت در سلامت در دولت سیزدهم، اظهار کرد: برنامه ارتقای وضعیت موجود در حوزه علوم پزشکی در شهرهای زیر ۲۰هزار نفر در مازندران و استان فارس داریم.

وی افزود: امیدواریم در سال آینده بتوانیم این خدمات را به تمامی شهرها و جمعیت شهری منتفل کنیم، وزیر بهداشت سه موضوع را به‌عنوان اهداف وزراتحانه در نظر گرفتند که شامل؛ اولویت روستا به شهر، اولویت مناطق محروم و همچنین اولویت پیشگیری بر درمان است.

فرشیدی با اشاره به اهمیت این همایش، گفت: در اجلاس روسای دانشگاه که اخیر در مشهد مقدس برگزار شد محوریت بحث با پزشکی خانواده بود، انعطاف‌پذیری اجرای پزشک خانواده و توزیع عدالت در حوزه سلامت برایمان مهم است، همچنین انتظار داریم بحث‌های کارشناسی خروجی از این همایش به متن جامعه برده شود.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: بسیار برایمان مهم است که افرادی که از طریق پزشکی خانواده ارجاع داده میشوند در مراکز درمانی خیلی معطل نشوند.

وی با بیان اینکه رفع کمبودهای موجود در استان مازندران به‌ویژه در بخش تامین زیرساخت ها برایمان در اولویت قرار دارد، اعلام کرد: استان مازندران از نظر تعداد پزشک کمترین کمبود را دارد و در بحث در تامین محتوای بسته ارائه خدمات موفق است.

فرشیدی با بیان اینکه کمبود پزشک در کشور یکی از مشکلات ماست، خاطرنشان کرد: تامین و پایداری پزشک، در حوزه درمان مهم است، بحث بعدی جزییات برنامه آموزشی است که باید تغییر کند و به سمت تربیت پزشک خانواده حرکت کنیم و امیدواریم که مشکلات الکترونیکی و زیرساختی ارجاع الکترونیک برطرف شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.