تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر : 15676

ورزشگاه‌های شمال و چمن مصنوعی؟!

ورزشگاه‌های شمال و چمن مصنوعی؟!
وزیر ورزش از پوشش چمن مصنوعی ورزشگاه‌های شمال کشور انتقاد کرد.

 

به گزارش ریحان نیوز, وزیر ورزش وجوانان در حاشیه بازدید از ورزشگاه پنج هزارنفری شهیدچمران آمل گفت: جای گله مندی است در ورزشگاه‌های شمال که شرایط آب وهوایی مناسب برای پرورش چمن طبیعی دارند از چمن مصنوعی استفاده می‌شود.
سیدحمیدسجادی با بیان اینکه به مدیران ورزشی تاکید شده؛ تا جایی که در تامین آب مشکلی وجود ندارد، به ویژه در استان‌های مازندران، گیلان، گلستان و حتی در استان‌های جنوبی کشور، چمن طبیعی کشت شود، استفاده از چمن طبیعی در ورزشگاه‌ها را در حفظ سلامت ورزشکاران و ایمنی در کیفیت تمرین و مسابقات موثر دانست و بر بهره گیری از ظرفیت‌های موجود و برنامه‌ریزی برای استفاده از چمن طبیعی در ورزشگاه‌های این استان‌ها تاکید کرد.
سجادی همچنین در بازید از ورزشگاه پنج هزارنفری و نیمه کاره شهید چمران آمل گفت: کیفیت چمن مصنوعی استفاده شده در ورزشگاه آمل را مناسب دانست.
وی با اشاره به اینکه در بررسی‌های صورت گرفته ورودی مناسب برای تیم‌های میهمان، میزبان و تماشاگران تیم میهمان به ورزشگاه، محل نگهبانی، وی آی پی و همچنین تکمیل نور ورزشگاه باید هرچه سریعتراقدام وتکمیل شود، افزود: از معاون شرکت توسعه وتجهیز ورزشگاه‌های کشور خواسته شد حداقل تا پایان بهمن سیستم نور ورزشگاه پنج هزار نفری آمل تکمیل و بهره برداری شود.
سجادی همچنین با بیان اینکه برای تکمیل سکوی تماشاچیان ورزشگاه شهیدچمران آمل حداقل ۵۰۰ صندلی دیگر نصب و به ظرفیت ورزشگاه اضافه خواهد شد، تصریح کرد: این ورزشگاه برای ظرفیت حدود ۵ هزارنفر طراحی واجرایی شد و پیش ازاین ۳ هزارصندلی آن نصب شده است.
وزیر ورزش وجوانان همچنین به پیگیری ایجاد پیست دو ومیدانی در ورزشگاه شهیدچمران آمل اشاره و خاطرنشان کرد: درخواست پیست دو و میدانی در این استادیوم، درقالب طرح‌های آمایش سرزمینی این وزارت در زمینه توسعه دو و میدانی پیگیری خواهد شد. سجادی افزود: ایجاد پیست تارتان برای این استادیوم که حدود بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد، باید بررسی شود که امسال اعتباری برای آن پیش‌بینی نشده است.
وی ابرازامیداوری کرد، برای ایجاد پیست دو ومیدانی تلاش خواهد شد حداقل دربودجه سال آینده یا نهایتاً ۱۴۰۳ در ردیف توسعه، تکمیل و تجهیز قرار بگیرد.
قول سجادی برای پیگیری علت توقف ساخت ورزشگاه ۱۰ هزارنفری کاله
وزیرورزش وجوانان همچنین به وضعیت نیمه کاره ماندن سالن ورزشی ۱۰ هزارنفری باشگاه کاله آمل اشاره کردو گفت: سالن ورزشی کاله با موانع اداری تعیین محدوده محل ساخت مجموعه ورزشی در نزدیکی رودخانه همراه است که تلاش می‌شود تا با اخذ مجوز‌های خاص پیگیری شود.
سجادی قول داد: برای به جریان افتادن روند ساخت سالن ۱۰ هزار نفره کاله آمل بعنوان سرمایه ملی درمنطقه که نیاز به هماهنگی با دستگاه‌های دیگر دارد را شخصا پیگیری کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.