تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۹:۱۹
کد خبر : 15528

فعالیت بیش از ۳۰۰ سامانه هوشمند نظارتی در راه‌های استان مازندران

فعالیت بیش از ۳۰۰ سامانه هوشمند نظارتی در راه‌های استان مازندران
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از فعالیت بیش از ۳۰۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در راه‌های استان خبر داد.

 

به گزارش ریحان نیوز،  حسن جهانیان در خصوص سامانه‌های هوشمند نظارت بر حمل و نقل در استان اظهار کرد: در حال حاضر ۳۱۳ مورد سامانه حمل و نقل هوشمند در سطح استان فعالیت دارد که شامل ۴۵ دستگاه دوربین نظارت تصویری، ۱۵۰ دستگاه دوربین ثبت تخلفات عبور و مرور، ۱۰۶ دستگاه سامانه تردد شمار، ۳ دستگاه سامانه توزین حین حرکت ۹ دستگاه تابلوی پیام متغیر و ترافیک نما است.

وی با اشاره به اهمیت سیستم‌های حمل و نقل هوشمند در ارتقای امنیت و برنامه ریزی برای جلوگیری از تلفات جاده‌ای، گفت: نتیجه رویکرد استفاده از سامانه‌های هوشمند، افزایش و سهولت در تردد و ارتقا بهره وری امکانات و زیرساخت موجود، ارتقا ایمنی، امنیت، روانسازی ترافیک، بهبود عملکرد و اصلاح روش‌ها، مدیریت موثر و توسعه پایدار حمل و نقل جاده‌ای و حرکت در راستای سیاست‌های کلی در بخش حمل و نقل را به دنبال خواهد داشت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران افزود: بخشی از اطلاعات احصا شده از این سامانه‌ها در جهت اطلاع رسانی شرایط جوی و ترافیکی، ارائه اطلاعات و تسهیلات مسیر سفر، رسیدگی به سوانح و حوادث و امداد رسانی و بسیاری از موارد دیگر به کاربران مورد استفاده در سامانه ۱۴۱ قرار می‌گیرد. مردم می‌توانند با مراجعه و ارتباط با این سامانه قبل از اقدام به سفر و حین سفر از وضعیت جوی و وضعیت ترافیکی راه‌ها مطلع شوند. همچنین این امکان فراهم شده که با نصب برنامه کاربردی ۱۴۱ بر روی گوشی‌ها مردم بتوانند از طریق تصاویر دوربین نظارت تصویری و نقشه‌های ترافیکی، به صورت لحظه‌ای آخرین وضعیت جاده‌های استان را رصد کنند.

همچنین جهانیان از افزایش حدود ۱۳ درصدی تردد‌ها در سالجاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان ساخت: این رشد تردد ناشی از کاهش محدودیت‌های تردد ناشی از شیوع کرونا و افزایش رونق کسب و کار‌ها و به تبع آن افزایش تردد مسافر و بار و کالا بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.