تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
کد خبر : 14934

تحویل ۱۰ هزار واحد مسکونی محرومان در کشور

تحویل ۱۰ هزار واحد مسکونی محرومان در کشور
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور: ۱۰ هزار واحد مسکونی محرومان با همت گروه‌های جهادی تا اسفند ماه امسال ساخته و تحویل می‌شود.

 

به گزارش ریحان نیوز،رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در حاشیه اختتامیه دومین رزمایش جهادگران فاطمی در ساری، گفت: ساخت۴۰ هزار مسکن برای محرومین و افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز تفاهم نامه سه جانبه‌ای بود که بین بسیج سازندگی، کمیته امداد و بنیاد مسکن منعقد شده است.

سردار زهرایی افزود: بنیاد مسکن برای اجرای این طرح ۲۰۰۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن، کمیته امداد ۶۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌کند و بسیج سازندگی نیز با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و ماشین آلات در اختیار، این واحد‌های مسکونی را خواهد ساخت.

او ادامه داد: ۱۰ هزار واحد مسکونی که با همت گروه‌های جهادی ساخته شده است در روز ۱۴ اسفند با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه ساخت بقیه واحد‌های مسکونی نیز پیشرفت فیزیکی خوبی دارند، گفت: ساخت ۱۲ میلیون متر مربع جاده بین مزارع نیز از دیگر خدماتی است که بسیج سازندگی به روستاییان ارائه می‌دهد.

سردار زهرایی افزود: برای اجرای این طرح قیر تهاتری رایگان با موافقت مجلس شورای اسلامی دریافت شد و با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی تاکنون ۶ میلیون متر مربع تحویل شده است

او اجرای طرح از آبخیز تا جالیز را نیز از دیگر طرح‌های این سازمان دانست و گفت: ۱۹ میلیون هکتار عرصه آبخیز داری و آبخوان داری نشده در کشور وجود دارد که بسیج سازندگی برای ساماندهی آن اقدام کرده است.

سردار زهرایی گفت: در استان‌های شمالی ساماندهی آب بندان و در استان‌های دیگر نیز بهسازی قنات ها، استخر‌ها و کانال کشی مزارع از جمله برنامه‌های این طرح است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: فعالیت گروه‌های جهادی در کنار استفاده از ظرفیت‌های دولتی، مشارکت‌های مردمی و خیران می‌تواند سبب ایجاد مدل رفتاری شود که در آن طرح‌ها با حداقل هزینه و زمان، اما با مشخصات فنی عالی به سرانجام برسند.

تعداد گروه‌های جهادی در زمان تشکیل بسیج سازندگی در سال ۱۳۷۹ فقط ۴۹ گروه بود، اما اکنون به ۴۲ هزار گروه جهادی دارای مجوز افزایش یافته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.